Godis hunger ! Velg en sunn variant. Gluten-melke-egge-og sukkerfri

Akurat nå hungrer jeg, etter noe godt. Den  sunne delen av hjernen min
 sier meg at  jeg antakeligvis har et blodsukker som bare
er på tur ned. Derfor gjør jeg lurt i å velge noe sunn mat som ikke gir meg
en skikkelig  rask blodsukker stigning som eks noe som inneholder  sukker og kanskje
litt raske karbohydrater, da blir det bare enda verre  neste runde… så jeg vet
veldig godt hva jeg har lyst på.
Til slekta mi og venner:   Jeg ser helst at dere lager denne
til meg til jeg kommer. Vaniljepulver får du på  helsekost blant annet på:
Linderud senteret, Triaden, Metro  for de som bor i det  området. 😉 Ellers kan
det bestilles på helsekost butikker, du har god tid enda til jeg kommer på julebesøk. 😉 

En herlig oppskrift her . Kanskje ikke så billig (dadlene i ferskvare) , men på sikt  
vil ihverfall jeg vinne på å velge denne istedenfor noe med sukker. 😉  Den er nyyydelig!  

PEANØTT-KAKAOBAR 
200 g  Ristede peanøtter
500 g  dadler (plukk ut steinene)
1/2 ts  vaniljepulver
4 ss   kakaopulver uten sukker.
1 ss  Kokosolje
pynt: 50 g ristede peanøtter.
Denne kaken/snackse`n  kan  eks være god også ved å bytte ut peanøtter med mandler.

-Kjør alle ingrediensene i kjøkkenmaskinen. Vær tålmodig. Toffee aktig masse. 
-Fordel massen utover i en folieform på 10 x 20 cm.
-Legg evnt peanøtter/ annet oppå som pynt.
-Sett den i kjøleskapet eller i fryseren., til den blir slik du ønsker å spise den.

 

Denne oppskriften og et annet bilde fikk jeg tilsendt for lenge siden. Da jeg skjønte hvor hvor denne
oppskriften kom fra kjøpte jeg boken selv og deretter i julegave til flere  venner og familie <3

Flere knallfine oppskrifter  finner du i boken Kjernesunn familie av
Ninka-Bernadette Mauritson og Thorbjørg Hafsteinsdottir. 🙂  Som etter denne er blitt en av 
favoritt oppskriftbøkene mine. 🙂 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK HER OG MELD DEG INN
I GRUPPEN: Susns sang og smurferi. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg