Håndarbeid hjelper mot URO, så Lær å hekle på 123.

Er du en urolig sjel? 
Vil du lære å hekle? Du bør skaffe deg et håndarbeid.
Trykk på linken lenger ned. 🙂

Er du litt turbo vil jeg tro du kan finne ro i et håndarbeid. 
Det hjelper ihvertfall på meg. Det er jo tider hvor jeg føler jeg ikke  klarer så mye aktivitet og
føler meg overstimulert av omtrent ikke noe.

Da er det godt å alikevel kunne skape noe… Og jeg er ikke av de mest tålmodige,
så korte prosjekter som jeg ser en ende på er godt. 🙂 

Hekling er enkelt… kan du det ikke, så søk gjerne på youtube på hekling på 1-2-3, eller
følg denne linken. TRYKK HER. Slik lærte jeg det. Siden det har jeg alltid funnet
ro i å hekle. Det er på en måte meditativt.
Du sitter ubevist å teller eller er i det du driver med samtidig som du  er oppmerksom på annet
om det skjer noe rundt deg. Som vindusviskerne som nusser jeg frem og tilbake en regnværsdag.
For “skravlebøtter og turbokaniner” kan det anbefales. Noen ganger , hvis jeg har mye på 
hjertet og ber søstern komme på kvalitetstid, sier jeg JA, til at hun  skal ta med strikkinga…
hehehe…da  får jeg sagt mye mens hun sier mer mm- ja-tja—ha 😉  

Foruten om at jeg fikk dilla på englemasker har jeg laget kjappt en  artig,  kul, genser.
Ja, den gikk selvfølgelig på et par kvelder… Jeg kunne ikke her heller 
følge oppskrifta, men denne gangen var det bevist 😉   Slik så den ut i boka…

                                                 

Slik ble den på meg… 
 

                

Jeg ville ikke ha den så slengende så den ble omgjort litt. Den består av 
luftmasker,  fastmasker og staver, så absolutt en enkel oppskrift. For den utålmodige 😉 
Oppskriften har jeg i en bok jeg har lånt, så SNART skal hun få den tilbake….må bare 
knote meg gjennom noen oppskrifter til 😉 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK HER, og meld deg inn i gruppa:
Susns sang og smurferi. VELKOMMEN !!! 🙂 

#heklatopp #hekling #heklaoppskrifttopp #lettåhekle #heklagenser #håndarbeid #læråhekle

 

 

 

9 kommentarer
    1. Jeg lærte å hekle i sommer, og aldri kunnet før. Og jeg hekler også med tjukke pinner og tjukt garn. Det skal gå fort og greit, og fort ferdig som du sier 😀 helt enig der 🙂 Det var virkelig ikke vanskelig å lære de lette maskene hvertfall. Men jeg må lære å lage blomster 😀 Kjempefin toppen din ble da 🙂 Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg