HAR DU STÅTT OPP MED GAL FOT? Blåmandag…

Har du noen gang  spurt deg selv om du stod opp med gal fot, ..og
hvilken fot er egentlig den riktige.
Når du grubler på den som fant opp den setningen…om h*n var klar over
hva slags konsekvenser det ville få for en grubler.

Joda, jeg skjønner det jo at  visse dager når jeg setter isjasfoten ned og den
spretter tilbake i rein refleks, da har tanken slått meg at: nåå!
Nå vet jeg det…det MÅ være venstrefoten 🙂

  

..men hva med de som bare har en fot..og det var den gale foten som ble igjen.. 
da får du all min sympati <3

For ikke snakke om, hvordan hadde  møblene sett ut hvis kneleddene våre var vrengt, 
eller pekte andre veien. 🙂

                                    

En av dagene  jeg satt den gale foten ned først..

Jeg våkner en fin morgen, den første slurken av  morrakaffe…
Jeg setter kaffen i vrangstrupen…eller, VAR den på vranga? Går det virkelig an?..
Kan strupen faktisk være vrang? og HVOR på kroppen finner man egentlig vrangstrupen?
Med morgentåken som har lagt seg oppi mitt hode…hoster jeg meg frem til et svar til hun ved siden
av meg og  får vrengt ut et ord… i en stil du sikkert kjenner med kaffen i denne vrangstrupen..
..et lite innpust og hes-brekkt stemme.. 
“..eh..vranga”… 
Jeg får hostet meg ferdig…TROR jeg..og trekker pusten godt..og RAP!!
-Jeg fikk sånn luft i lungene…
Ja, luft i lungene faktisk.. ting blir ikke spesielt mye bedre når en da begynner å storflire av setningen..
–LUFT I LUNGENE, Takk og pris, har vi luft i lungene !! Dermed kan man og si at nå fikk jeg og
fryktelig hjertebank.. , takk o lov banker hjertet og… Festlig 😉 

Tilbake til vrangstrupen…
Jeg husker muttern sa: Nå er du vrang… Hva f… det går ikke an !! Jeg KAN faktisk IKKE være vrang..
Eller når hun deretter retta det opp og sa :
-“Ja, ATAL da… ” 
-Hva f**n er ATAL…det er jo ikke noe ord… og hvis det er det, være så snill, kommenter hvor det
kommer fra..
 

MØKKADAG. Gode råd fra andre idioter…
Den dagen  du tenker at: Idag skal jeg få gjort mye. Dobbeltime til tannlegen, som du har pusla sammen
for å få til masse på samme dag og ta begge unga fri fra skolen .Så har du skrevet den opp i kalenderen på 
telefonen.. For selvfølgelig  skriver man opp. Selvfølgelig ligger HELE LIVET ditt inne på den 
forbannade telefonen som  du knapt bruker til å ringe, men til ALT ANNET i livet ditt…

..den nye f…ings IOS oppdateringa er jo bare så forbanna teit og uoversiktelig så FØR du taster inn tidspunktet
for varsling forsvinner plutselig hele greia ut av  skjermen før du har lagt hele  påminnelsen inn. 
Telefonene ringer, tilfeldigvis en eller annen telefonselger… så innen du har fått  “TRØKKT ” på røret
har du glemt hele  påminnelsen…er vel derfor vi har påminnelser..?
Så kommer den store 
dagen, tannlegen og en dullion andre ting du hadd planlagt  i samme slengen som tannlegedriiten..
den kommer opp 2 timer forseint.  (%$&#%&$$&#$3) Grrr…HRMFT!!! pga den telefonselger`n…
Da er plutselig hele dagen på vranga.., 
en eller annen god venn ringer i det du oppdager dette og du er såpass teit at når hun spør hvordan
det står til, så forteller du det inntrufne:

-Hun: Skal jeg gi deg et godt tips?.. (i en positiv pluss positiv stemme = himla patetisk. (tenker på ukvemsord.)

-meg: eh..ja.. skeivt, teit og sæææærli-smil..(som hun ikke ser) ((et lite utvalg banneord..)

-Hun: Du må skrive det opp…….

-meg: jæææææææ, hrmft… x  100…= HOLD KJEFT A !!
SOM OM !!!  – SOM OM ikke jeg  gjør det. (resten av verset med de beste banneorda.. på trøndersk
faktisk.. som hodet mitt har en tendens å tenke på når adrenalinet stiger ..)
Som om ikke man har skrevet ned det meste de siste 20 åra..enten på glasstavla, memoplanner`n
eller  TELLLLLLEEEEFAANSFOOOON !!!  

Joda,  da var vi her igjen, det er mandag, den er BLÅ, og du har sikkert mange blåmandager,
om ikke du er av de som har sine blåmandager hele uka.  Så har du kanskje stått opp
med feil fot, og jeg grubler på samme  tanke, HVILKEN FORT ER FEIL? Hvilken fot
stod jeg opp med idag, for den skal jeg IKKE velge imorgen. 

BTW Blåmandag – begrepet skal beskrive  når alt går på tverke, men har vel ikke nødvendigvis noe 
med det å gjøre.  :)) 

Nå skal det bli orden i sysakene eller i hverdagen. HUSKESYSTEM.
Et annet godt råd er : last ned den kalenderen du vil ha selv, som en app. Joda det 
gjør jeg, når jeg har funnet en som virkelig kan passe inn i mitt liv
starter jeg nedlastinga. MED NYTT GODT MOT.

Etter hvert får jeg beskjed om å  sikkerhetskopiere telefonen.
Så jeg  finner  frem kabelen og klar for sikkerhetskopiering– ding-ohmygoodness-dong!!
Det er for fullt…kan ikke sikkerhetskopiere.. nei det stemmer.. jeg har 
klart å fylle en mac til, joda jeg sletter, og joda jeg har planer om å kjøpe en ny. I mellomtiden har
jeg kjøpt en sånn tilleggshardisk, som jeg har lagret masse på, men nå er den fa..s mac`n fyllt
for N`te gang.. så, jeg får vel vente..

Jeg har bytta ut  dette nå, frisk hardisk som jeg kan fylle opp, sikkerhetskopi er tatt
og jeg har lastet ned en  kalender…jææææææ, som BTW IKKE  fletter seg inn i
Iphone sin egen kalender. Har du noen gode råd, send de !! :))

Eller har du lurt  på når du fant ut at du var på rett sted til rett tid…
når de delte ut gratis billetter til  drømmekonserten om dette VAR 
rett sted og om tiden faktisk var rett…
Kanskje du aldri  burde oppholdt deg her og ikke minst i DETTE tidsrommet.
For nedover der kommer , ja en av dine gamle flammerer fra ungdomsskolen..
og, joda, du ser ikke ut.. du burde sett inn, eller bort, eller absolutt ikke i 
retnig HAN. Da ser han jo at du ble jo aldri noe bedre..

 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN
LOGG DEG PÅ OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi. 🙂

#feildag #memo #glemmerting #kalender #blåmandag #strukturerehverdagen #struktur 
#vrangstrupen #FML #WTF #kognitivsvikt  #kognitiveproblemer
 

 

7 kommentarer
    1. Herlig innlegg, jeg hadde bare gale føtter på tirsdager i hele fjor… det var en gjenganger…ikke mandag men tirsdag..Men i år har føttene kommet mer i riktig rekkefølge uansett hvilken dag det er 🙂 Jeg husker også utrrykket ATAL fra jeg var liten, så at det FINNES det er helt sikkert, og hvertfall finnes det i mamma-vokabularer 😀 Ha en herlig dag Susn <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg