Sjokoladekake uten egg, melk, gluten og sukker. <3

SJOKOLADEKAKE <3

Uten Egg, melk og gluten, og muligens uten sukker. 
Noen vil vel spørre seg, hva er det igjen da…  

Denne synes jeg fikk en “voksen” smak, men det kan jo bare justeres etter
hvor “barnslig” / sukkersøtt” man  vil ha det.
Det ble en så GOD og MYK konsistens på kaka og det beste av alt…
JEG SLAPP Å LAGE DEN SELV 😀 :))

Jeg fikk den servert  med et glass med multer og en skål med søte bær, 
som jeg tømte over. Det så i grunnen ikke så “fæncy” ut da jeg fikk det på min tallerken,
så jeg får publisere det hver for seg 😉 
Dessuten  spiste jeg nesten halve kaka, så det så heller ikke så
bra og “elegant” ut heller.. .En skal liksom ikke spise mer enn et stykke 
for å være  både kvinnelig, elegant og sømmelig, men denne dagen 
må jeg innrømme  at det var problematisk nok 😉 

Jeg regner med du også har kastet deg over  restene på kjøkkenet når gjestene
har gått…eh…eller??

KAKE ER KAKE 😉

Oppskrift:

1 dl vann

2 dl eplejuice eller annen juice / væske 

100 g  cocosa, kan endres, / Smeltet smør uten melk

2 ss bakepulver

2 ts (ca) vaniljepulver  (du kan og bruke vaniljesukker) 

2 dl sukrin eller annen søtning, i denne er det honning (stevia kan og brukes) 

5 dl Toro fin kakemix

2-3 ss kakao

1  krm salt

Bland det tørre, tilsett all væsken, la mixeren gå i 7-8 min
Ha i røra i langpanne eller i rundform med bakepapir(26cm)
stekes på nederste rille i ovnen på 175grader i ca 35min. 

 
Det  er ikke nødvendig med glasur for min del, men her kan 
du jo lage  din yndlingsglasur eller pynte med revet sjokolade,
melisstrø eller smeltet sjokolade 

Formen på denne kaken var litt UTSKLIDD / og  “shabby” , (sa  min venn som hadde bakt den
og  gjemte den bak de andre  kakene, blomstervasene og tallerkenstablene…) 

..men så var jo festen og  på et  litt “shabby sted” (kult) , eller med stil i  “sjæbby sjikk”
med en stol fra hvert prestegjeld 😉 
Min gode venn følte seg og både utsklidd selv, slik som kaken og den passet dermed bra inn
mente hun. Dessuten var hun jo både i panikk og 40 års krise så det skulle vist bare mangle at
ikke kakene var perfekte 😉 
<3 JEG DERIMOT var såå takknemlig og glad både for kaka og dens perfekthet i seg selv
og ikke minst for vårt gode vennskap. <3 (Ps, på bildet har jeg fremhevet kaken
og fått den foran 😉 

Denne kaken er hovedsakelig basert på en av kakene til Norsk Cøliakiforening, men forandret
etter behov. Lykke til. 🙂

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK HER PÅ DENNE TEKSTEN
og meld deg inn i gruppa: Susns sang og smurferi.

#utenglutenmelkogegg #sjokoladekakeutenglutenmelkeggogsukker
#utenglutenogmelk #kakeutenglutenogegg #sjokoladekakeutensukker
#glutenfrikake #melkefrikake #eggefrikake 

 

10 kommentarer

Siste innlegg