Mine beste sunne smoothie`s til deg. <3

Har du noen gode smoothies oppskrifter? Her er noen.

Noen har spurt meg om jeg har noen gode smoothies oppskrifter.
Jeg må innrømme at, jeg ikke bruker oppskrifter. Vet i grunnen at
det er både sunnt og godt så lenge jeg bruker det bruker oppi.
Når smoothie`sene mine skal vare litt lenger før jeg blir sulten
tilsetter jeg ofte mandler, nøtter, hampfrø, quinoa osv.

Skal jeg velge meg en favoritt må det være den med masse papaya i. Den er veldig god
og i den nye Rawblenderen  min blir alt  “pulverisert” og sååå “smooth” 😛 

Papaya kjøper jeg ofte på  frukt og grøntbutikker som Keiser, en på Linderudsenteret osv. Der jeg finner 
de største Papayaene. (150,- ca pr stk) Jeg skjærer den opp i biter og fryser ned. Med mindre
jeg har spist den iløpet av en ukes tid 🙂

Jeg prøver meg på en ca oppskrift: til ca 4 store glass.
-Litt is/ halvt glass
-3 glass papayabiter, fryste
-2 glass bananbiter /fryste
-En god dæsj med aloevera juice fra Herbalife med mangosmak.
-Tropisk juice og litt vann. (Aloeverajuicen er konsentrert og litt sterk, derfor kan
jeg ha en del vann) Bruk mer juice om du ikke bruker aloeverajuice.

  

Jeg bruker alltid juice uten tilsatt sukker.  Jeg fant blant annet dette om Papayaèn. Les mer om papaya.
Papaya sies å ha stor helsebringende effekt og den inneholder blant annet dobbelt så mye C vitaminer
enn appelsiner. Den skal vist hjelpe for oss med ME også.  Jeg tar og papayakapsler som kosttilskudd
Les gjerne mer på Papayashop

 

Dette er  mine målebegere / ikeaglass :)) 😉 

                                          

Appelsinsmoothie ala Susn

Idag ble det en appelsinvariant. Her snakker vi MED fruktkjøtt :))
Den metter litt mer enn et glass juice, og  var absolutt et fint mellommåltid.

  

Oppskrift Appelsinsmoothie:
– 1  ca glass isbiter,
– 4 appelsiner
– en liten dæsj med aloeverajuice, 

For å være litt mindre fancy kunne jeg jo selvfølgelig sagt – Spis 2 appelsiner og smil :)) 

Den tredje jeg tar med idag.

                                  

Denne ble til når jeg så denne juicen. -Røde frukter og bær. mmmm..Morro med noe nytt 🙂

Oppskrift / ingredienser: 
-2 poser smothieblanding (annanas, mango, papaya) De ferdige.
-1 banan
-1 boks annanas (i sin egen juice/ ta med juicen) 
– Litt mindre enn en halv flaske av denne juice`n 
-1 dæsj aloevera juice og dermed litt vann.
Denne juicen har mye smak og er derfor veldig god til Smoothies.

Alt det som blir igjen av smoothie`en putter i små bokser og lager til is, eller  “FYSEMAT”.
Da kan jeg kose meg med is om så hver dag. Gjerne som et mellommåltid.

  

En enkel smoothie til meg selv som eks frokost kan bestå av en pose med tropisk ferdig blanding (nevnt lenger opp)
blander med en Herbalife shake med litt annanas juice, resten vann og til sammen 250 ml væske, 2 skjeer Herbalife
pulver. DA får jeg en god start på dagen 🙂  

Et aldri så lite pluss var at  jeg oppdaget at jeg kunne sette hele blenderen under isbithullet
uten å “islegge” hele kjøkkengulvet, SMIIIL. 🙂 (Firkantet og rette kanter) 
Tror du vi lager mye smoothie? 
Svaret er  ja, vi gjør det. Da får vi i oss mange gode vitaminer og antioksidanter med mer,
og vi bruker ofte ha det til kveldsmat. Mye bær også.

                                   

Så, når minsten ber om “sjokoladefondant”
må jeg jo si jeg blir glad, det kunne være mye annet  kliss hun hadde bedt om
på en lørdag…
En lørdag med sunnt godteri .  Sjokolade uten melk og uten tilsatt sukker, blandet med en god dæsj
med cocosa og noen vaniljedråper. Nytes med et norsk flagg av bær og banan 🙂

Jeg kommer nok etterhvert med flere “oppskrifter” . 🙂 Morro med grønnsaker i blenderen også. 

Har du noen gode oppskrifter av de sunne variantene så kommenter gjerne hvis du vil
dele de. Ps. Jeg deler ikke de usunne selv for det er de har jeg kunnet alt for mye om… 😉
De med rømme, fløte og is og melk, de går under godteri  for min del 😉  Men du må gjerne 
kommentere med dine usunne også 🙂  

 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK: TRYKK HER
(evnt. LOGG DEG INN) OG MELD DEG INN I GRUPPEN ,
Susns sang og smurferi.
 

#rawblender #kraftigblender #appelsinsmoothie #papayasmothie #oppskriftsmoothie
#smoothieoppskrift #humorblogg #matblogg #sunnesmoothies #sunnsmoothies #papayaME
#sunnmat #oppskrifter #mat #sunntsnacks

 

20 kommentarer

Siste innlegg