Rett hjem til barndomstraumene

Har dine barn sherrox? Ikke mine barn

Jeg befinner meg i en Skobutikkk og skal kjøpe nye goretex sko til meg og minsten…og etter litt “skal-bare-titte-litt”
og vi ikke finner noe som går  under kategorien gore tex som kunne falle i smak
sier butikkdama .: ..sherrox…. , vi har jo sherrox, -kom, her borte..
.wtf…(jeg ser sikkert lugn ut på utsiden…)


Vil du lese mer om sherroxenes historie TRYKK HER, Det er heldigvis skjedd en del
på alle disse årene. (lånt bilde fra denne siden)

 
 

…men på innsiden starter traumepumpa… fra barndommen. Og et aldri så lite raseri som tydeligvis 
kun kjennes på innsiden er i ferd med å bygge seg opp.

Tankene henter ubevist ..frem minner om det verste
…ja, at muttern kledde på meg SHERROX…og da snakker vi Shærråkks med stor SJ…
Har du tilfeldigvis  fulgt med på skjermen på ulike tarmundersøkelser er det som å se
mine sherroks.. de hadde et “skinn” som faktisk så slik ut, som tarmene fra innsiden… og i det butikkdama
nevner det ordet dukker hele filmen opp på netthinna mi…
Tarmer (Sherroxene) som i tillegg hadde sømmer med en beige tråd oppå fotbladet som så ut som dårlige
gjensydde kjøttsår…  

Høfflig prøver hun å få meg til å bli med bort i sherroxavdelinga.. mens jeg har adrenalinet
, traumene og hele skoleveien oppi halsen.. BTW sammen med tankene om loffen jeg hadde kjøpt å spist
meg inn i på skoleveien.
Loffen kjøpte  vi på “Vivo ” som vi gikk innom etter skoletid før vi startet på
de uendelige bakkene  fra Li til Skytta 4 km oppover.
. Denne kjøpte  jeg fordi jeg var utsultet  da jeg hadde “glemt” å  lage matpakke
før jeg dro hjemmefra (den dagen)… Det var ganske mange av de dagene foresten..
Loffen spiste vi fra et hull i toppen og grov oss nedover, før vi var kommet halvveis var det meste
tygd og fordøyd, så skorpa gikk den og.. Jeg sier vi, for de solgte mange loffer til 4 kr stk
de årene. (Hvis de ikke var billigere)

,…Skobutikkdama har tydeligvis fortsatt tro på at hun skal få på meg sherroks… ÆRLIG TALT! Klarer jeg
virkelig ikke å vise vrede på utsiden? ser hun det ikke…? klarer jeg med så mye adrenalin
på innsiden  å ikke vise en eneste  mine på utsiden eller er hun kanksje totalt
blottet for  forståelse av mimikk og kroppsspråk.. Hvem vet..

Iløpet av sekunder har hun gått alene bort til de jæv.. sherrox hyllene ..snur seg mot meg å
begynner å fortelle varmt om de… Som om det fortsatt ikke vises noe på meg. 
(Jeg bør kanskje få en skuespiller jobb… ) 
-De er jo tette!
 Så det er jo bedre enn Goretex..
-BEDRE ENN GORETEX OG NÅ???

Hvordan jeg fikk kommet meg ut av dette og ut av butikken i rask fart husker jeg ikke… 

Mine tarmesherroks vil nok ingen ha.. og de var jo populære på den tiden…men
de nymotens sherroxene som ser kule ut minner meg fortsatt på
mine egene, eller barn  med søte små føtter uten fotsopp, liktå og fotvorter..
alikevel kan du kjenne stanken av tåfis pga de tette sherroksene…som du så godt som aldri får ut av
de forbannade sherroksa.. Det er og mulig at du har de beste tipsene for å unngå tåfislukt .
Håper det! 🙂  Kom gjerne med tips 🙂

Neitakk!!! La meg slippe sherroxtåfislukt og tarmeskinn med arrsømmer og gi meg et par goretex !

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE LINKEN
OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi.

#sherrox #sko #barnesko #traumer  

 

3 kommentarer
    1. hahahahaha nå fikk jeg backflash her, jeg hadde akkurat sånne brune fæle støvelsjitere, akkurat som på bildet! Vi hadde ikke noen skotørker da jeg vokste opp og når man lekte ute i regn var de varme helt til de ble fyllt med vann og så tok det ca ei uke før de var tørre igjen og de lukta hakkamøkk, fyttirakker’n. Blir aldri å kjøpe slike igjen for å si det slik haha Ha en støvelfri dag kjære du haha 😀

    2. Haha, herlig å lese om sherrox-erfaringene dine. Kan ikke huske at jeg ble utsatt for det samme, så er traumeløs på det området ( – pologensere og furumøbler derimot… grrr…) Likevel skyr vi sherrox også her i familien. Det er jo ondskapsfullt å putte små barneføtter i den slags sko når det finnes såååå mange bedre alternativer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg