CHICKEN MAGIC MED TOMATPESTO al`a Sus`n

Dagens middagstips fra smurferiet 

De dagene jeg ikke aaner hva jeg skal ha til middag er ofte dager
hvor kreativiteten blir tvunget frem.
Hva skal vi ha til middag muttern?? …eeee…eh…det blir kyll…nei..eh..
det blir chiken… eh…chicken MAGIC… Ja, det blir det 😉
WOW …kan høres fra gangen og rommet.

Jeg har og en bok som heter : Mors lille sleipe. Full av sleipe triks
skapt av mødre ..og fedre sikkert også. (ingen glemt 😉 )

“Spis regnbuen”. Sitat: Overlege Berit Nordstrand.

Her er vi jo godt på vei. 
Smør en ildfast form med olje / smør, jeg bruker Brun Cocosa (tåler varme godt) eller 
annen sunn olje som tåler varme.

OPPSKRIFT: 
– Hakk opp purre, vårløk, grønn, rød og gul, paprika, og litt løk.
– Fordel utover og spar noe igjen til å ha på toppen. Krydre med ønsket krydder, el salt, pepper, mm.
– Kryddre kyllingfile`ene på begge sider med kyllingkrydder, paprika, og / eller evnt annet ønskelig krydder.
(Den grå tupperwaregryta er knallfin til denne retten, i ildfast form av glass blir steketiden litt lengre.)

  

Legg deler av grønnsakene oppå kyllingen og noen tomater i skiver / biter.
Tøm over olje eller noen biter av smør.
Krydre gjerne ekstra .
Stekes med folie over i ca 45-60 min, eller følg med til kyllingen er gjennomstekt. Ta gjerne av folien
på slutten av steketiden.

TOMATPESTO, OPPSKRIFT:
– Ca 5 dl soltørkede tomater (bløtleggde i 5 til 15 min hvis de er tørre) De jeg brukte holdt det med 
       5 min. De var myke og økologiske.
–  1-2 modne tomater
–  ca 1 -1,5 dl rapsolje eller olivenolje 
–  1/2 ts salt
–  litt pepper
– 3-4  fedd hvitløk
–  ca  1 ts oregano
–  noen blader ruccola 

Kjør i blender / foodprosessor til den er jevn eller slik du ønsker den.

  

 

Pynt med noen ruccola blader.

Kan serveres med ris. Jeg bytter ofte ut ris, med en enkel salat. (Her: kinakål, agurk, mais) 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK: 
TRYKK HER    og meld deg inn i gruppen: Susns sang og smurferi 😉 VELKOMMEN !!! 

Vil du se bare matoppskrifter, trykk på : Kosthold matblogg, øverst til venstre, her på bloggen.
#kyllingmiddag #middagstips #chichenmagic 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg