Se min kjole <3 …Den er ferdig! :-)

HEKLA KJOLE I LIGHT BLUE Til sommerdager.

Jeg sier eeendelig ferdig, for det føles som den er heklet 5 ganger. :-))
Min søster og jeg som du finner ved å TRYKKE HER  bestemte oss for å hekle den samme
kjolen fra en oppskrift fra et blad. (Som hun har)  

 

 

Hun heklet sin i en gråaktig nydelig farge og jeg prøvde i lyseblå.
Vi hadde ikke” tid til” (utålmodige sjeler)  å lete lenge etter
et annet garn (som kanskje  var mer i tråd med oppskriftsgarnet) så vi kom raskt i gang med
Sandnes garn Mandarin medi. Kunne sikkert passet litt bedre med Mandarin petit.
Vi måtte til slutt ta vekk en av rosene / viftene i rapporten for å få den til å passe .
Hun er i gang med nummer 2.

Profesjonell hjelp måtte til tider på et vist parti og tusen takk for hjelpen til min stødige  veileder i Rørvik.
Og Tusen takk til My guilty pleasure for hjelp. Hun har heklet mange av disse kjolene. 
Takk til naboen som fikk et morgenfjes med morgenfrisyre på døra og kunne fikse 
en aldri så liten fotoshouts 😉

I grunn ser jeg nå at det sikkert blir lettere andre gangen hvis  jeg velger å hekle en til,
for da vet jeg jo om  mulige steder å gjøre feil, så mulig jeg prøver meg på en i svart.

   

 

På første bildet over har jeg gjort om noe i fht oppskriften. Jeg synes for min egen del at kanten
på gittermønsteret og viftene  satt litt langt opp, så derfor er mine skulderstropper heklet litt
lengre. Tilpasset meg. Som underkjole har jeg nå på meg en hvit bommulskjole til 99,- på H&M

HURRA for min søster som var raskest, men  jeg deltok sammen med The Session på  BYGDEROCK 
 i Nittedal. Timene mine gikk naturligvis til øving. 

VIL DU SE / HØRE  OPPTAK TRYKK HER  

Vil du følge min blogg på Facebook TRYKK HER og meld deg inn i gruppa: Susns sang og smurferi.

#heklakjole #hekletkjole #hekledilla #kjole #håndarbeid # hjemmelaget 

 

6 kommentarer

Siste innlegg