Næringsrik middag med Regnbuegullrøtter, kålrot og kylling til hverdags. Glutenfri og melkefri.

Fargerik hverdagsmiddag. 
Spis regnbuen! Sier overlege Berit Nordstrand.
Føler jeg er godt på vei denne dagen. Laget mye så det er
“ferdigmat” dagen etter. 

OPPSRKIFT.
Skrell gullrøttene, kålrota og gjerne Jordskokk også. Kutt de opp i terninger. Kok de med 
litt salt til de er nesten gjennomkokt.
Lag 2 poser Potetmos, Inneholder spor av melk. 
Jeg lager de med glutenfri havremelk og litt mandelmelk, da det var det
jeg hadde.

Kutt 2 bokser med kylling, eller bruk annen kylling.
Smør en ildfast form med melkefritt smør eller olje.
Legg alt  lagvis eller blandet oppi formen og krydre med litt spennende krydder underveis.
Tøm gjerne på 1/2 dl av vannet grønnsakene kokte i.
Smør potetstappen over. Tåler du melk , kan du ha ost på toppen.
Vil du ha noe helt øverst på toppen og ikke tåler melk eller gluten kan du ha 
knuste tortillas. Du trenger ikke ha noe over potetstappen heller.

  

 

Sett ovnen på 215 grader. Varmes i 15-20 min. Kjenn med gaffel om grønnsakene er ferdige. 

Håper det smaker og håper du laget så mye at du slipper å gjøre annet dagen etter
enn å putte resten i ovnen og bare dekke på bordet. 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK: TRYKK PÅ DENNE LINKEN/
TEKSTEN OG MELD DEG INN I GRUPPEN: Susns sang og smurferi.

Vil du følge meg på INSTAGRAM: Susnpusen

#hverdagsmiddagutenglutenogmelk #middagstips #sunnmiddag #barnevennligmiddag
#godtforbarn #matforsmåtroll #regnbuegullerøtter #middagmedgrønnsaker #middag 
#oppskrift #middagsoppskrift

 

3 kommentarer
    1. NAM!
      – for en fin blogg du har – legg meg til som venn så kan jeg lese den fast så fremst vi ikke allerede er venner.
      Ha en strålende kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg