Heklaengel / dorullengel lå gjemt bak noen filler i boden.

Enkel oppskrift 
Dorullengel


Joda, jeg synes hun var litt stygg…men alle kan ikke være like vakre.. noen synes
sikkert hun er pen og.. 😛 

Fremgangsmåten er i grunnen viktigst. 
Strømpebuksehode kunne nok vært byttet ut med et litt penere fjes…
men jeg må innrømme at nesten før jeg hadde begynt , følte jeg det ble misslykket
så jeg gav henne i grunnen bare et raskt fjes…hehehe..

Planen var å i det minste lage noe fint av en dassrull, og jeg har sett noen fine
etter dette. 😀


Oppskrifta tror jeg ble slik.
 noen lm i en ring (5-6)
14 st i ringen, 
14 stv med en lm i mellom hver, 
3 st i hver lm bue med en lm mellom hver
fortsett ca slik til skjørtet blir så lang som du vil ha det.
Tørkerull har jeg brukt.

Genseren kan du lage under hele eller bare som genser.
legg opp lm så mange som du trenger i fht din dassrull eller tørkerull.
fortsett med fm rundt og rundt.

Vingene er kjøpt på Panduro.

Min er grå på bildet for den hører til en nisse jeg laget senere. 🙂

Så jeg blandet slik mange har blandet før meg: 
1 del vann (kok opp) og 1 del sukker .
Blandes /røres ut.  Jeg brukte 2,5 dl i hver del alt ettersom hvor mye som skal stives.

Da denne var ferdig stivet, testet jeg ut hvordan det ble med snøspray..
Veldig ivrig på vei opp trappa igjen, tryna jeg og hele forbanna engelen delte seg i to..

Føler meg faktisk slem ved å ikke publisere engelen.. <3 😉 Så selvom den ikke ble
så fin…føler jeg at jeg gjør noe galt ved å leke som jeg ikke ser den i boden..og leke
som jeg ikke ser bildene av den… 😉 Jeg håper noen liker henne… <3 😉

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE LINKEN
OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi. 

Vil du følge meg på instagram heter jeg: Susnpusen

#dassrull #dorullengel #dorullpynt  

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg