Gjør yoga hjemme, eller bli med på gratis prøvetime og drop-in.

Gratis prøvetimer på nettyoga ga mersmak for min del.
Akkurat hva jeg trengte nå. 
Jeg var påmeldt medisinsk yoga og klar for å bli fresh og fit 😉
-men tenk om jeg kom til å begynne å le…. Eller om jeg var stiv som en stokk
og de andre skulle få god underholdning. 😉

Dette er selvfølgelig ikke meg (enda 😉 ) . Derimot er det min dyktige yoga instruktør Anne-Simone 
Tusen takk for at du introduserte meg for nettyoga og annen yoga. 
Trenger du hjelp til å komme i gang eller har spørsmål om yoga og kurs, kan du sende
henne en melding. 
Hun og de andre flinke yogainstruktørene har mange yogavideoer på sidene  NETTYOGA.NO   
Se nederst på innlegget her om gratis drop-in. TA gjerne kontakt  med henne
på e-post: 

0
0
1
11
60
Susns sang og musikk
1
1
70
14.0

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

[email protected]    
 

Flere yogakurs 
I det siste har jeg prøvd noen ulike yogakurs. Jeg har jo mine begrensninger med min
helse, men prøver å presse meg litt på de gode dagene uten å kolapse.
Jeg har praktisert meditasjoner / selvhypnose på mange 
ulike måter og nivåer i mange år, og hatt meget godt utbytte av det,
så jeg syns det var på sin plass å lære litt yoga også.
Men jeg har ikke tall på hvor mange ganger ting har skjært seg når jeg skulle på min 
yoga. Jeg som aldri kommer forsent. Grrr ! (…) 
.

 Yogainstruktøren henviste meg til nettyoga.

Jeg fikk tips om å prøve  nettyoga, gratis prøvedager.
Er du av typen som til tider kan  synes ting blir fryktelig komisk også kan du jo øve et par ganger hjemme,
men ingen nødvendighet for å begynne på yoga sier Anne Simone.. 😉

Jeg tok på meg yogabuksene mine og la meg ned på gulvet foran mac`n hjemme.
Nå skulle det gymmes. Jeg er  av den utålmodige typen, som forventer
raske resultater. Jeg følte det greit helt til jeg så meg i speilet.  
Burde jeg meldt meg på gravidyoga? ..eh..  Heldigvis ingen som så meg ..
Eller som tilfeldigvis kunne spurt om jeg skulle ha baby..eh.. 

Jeg vurderte gravid-yoga…særli etter jul,
for da hadde jeg jo en unskyldning for  magen .., men jeg fant ut at 
det ville jo kanskje  bli teit om ungen aldri kom.  Jeg fikk  heller  starte med noen mageøvelser
og mine faste rumpeøvelser.. 😉
Se gjerne innlegget mitt: SPRETTRUMPE PÅ 1 UKE  

                                                            


Hvorfor jeg og mine venner (nevner ikke navn) bruker nettyoga.

-Du skal ikke ta mange øvelser før de ulike tarmgassene  leter etter utveier og åpninger.
-Når du tror du er smidig og myk, men stiv som en stokk … 
-Når du plutselig fant ut at “kanskje den stortåa mi har vært knekt, og har lyst til å rope -“Au fa..!” 
-Da kan du sette på pause og ta deg en grønn te med orientalsk fint tittel ( sterk kaffe som kurere gruff
eller en brus..popkorn..eh..) 
– Du kan slippe ut magan.
– Du kan spandere på en venninne (Samme hvor mange som står foran skjermen på gulvet, der det er
plass er det hjerterom 😉  ) Bikkja,  som tilfeldigvis kommer og tror du har lagt ned en 
sånn nyinnkjøpt tykk og dyr yogamatte kun for den firbente. NOT!
– Du kan få med gubben (hvis ikke det blir som å dra på  en gammal bikkje som
ikke vil gå en meter på tur da ) Hvis ikke , kan han ta snap og sende skrytesnap til alle på lista.. 
– Du kan skryte på facebook at du har tatt 3 yogatimer på rappen. Så får du ros for
å være både sprek og fresh og dyktig ( de vet jo ikke at det var 3 stk på 7 minutter) 
-Så , Sette på pause og ta den vakreste YOGA SELFIE, du må selvfølgelig vente til
det rødsprengte fjeset har fått en mer naturlig glød ( en halvtime..? ) 
– Og du kan le høyt når du føler deg som en  bavian i forhold til instruktøren…
– Du kan og le naturlig høyt når din datter eller venninne ved siden av ikke får det til 😉 

En av de morsomme greiene ved yoga er at når du tror det er bare du som muligens ikke har fulgt med
eller at du har missforstått, så kan du åpne øynene og se at kanskje så er det ikke en 
som gjør det samme som innstruktøren 😀 Og instruktøren  ser det heelt naturlig. 

FRA  NETTYOGASIDENE:
“-For Anne Simone er det viktig at yoga er et lavterskeltilbud som alle kan være med på.
Hun er ikke opptatt av at øvelsene skal gjøres 100 % riktig, ei heller at det trenger
være så vanskelig. Det er resulatet som teller. Hvordan du har det etterpå. “
 

Jeg har gått flere kurs og på det neste jeg er påmeldt er det enda noen ledige plasser.
Det er på Jessheim i Akershus. I mellomtiden humrer jeg og gleder meg over nettyoga
til 179,- pr . mnd. Ingen binding, så det er fint for deg som starter et nytt og bedre liv på mandager
og slutter før uken er over.  😉 men og for deg som faktisk fortsetter. 🙂

0
0
1
54
291
Susns sang og musikk
2
1
344
14.0

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Tirsdag 13.01.2014

kl: GRATIS  Drop-in yoga.  Lurer  du på om yoga er noe for deg kan du komme å teste
                     Kursene foregår på 360 Helse, Industriveien 23 B, Jessheim,
     Trykk på linken om du vil lese mer. 

 17.45-18.45  Medisinsk yoga. Passende for deg med fysiske begrensninger. (Dette 
                      var min start)

19.00-20.30   Flyt og indre balanse, (Rett etter  medisinsk yoga)

      Førstemann til mølla prinsippet. 🙂

Ulike yogakurs og steder finner du på nettsidene. 

 

 

Så er jeg utfordret til en “Challenge” SE HER hvis du vil ta utfordringen. 

Jeg kommer til å oppdatere dette innlegget med andre kurs, ikke minst vurderer jeg
å ta en annen utfordring jeg har fått
.
Tusen takk for inspirasjon Anne Simone  

Bor du i Nittedal og vil ha yoga her med Anne -Simone, send meg et hint,
så kan vi få det til . 🙂 
DEL dette innlegget om du eller noen av dine venner kan ha glede av dette.
 

                                                               



 #yoga #meditasjon #livsglede #trening #sunnlivsstil #meditasjonsyoga #poweryoga 
#nettyoga #yogapånett #treningpånett #gratisyoga #gratisprøvetime #prøvetime

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg