Enkle glutenfrie fine rundstykker.

Glutenfri og enkelt. 
Det bruker ikke være like enkelt til vanlig, men disse er de enkleste jeg baker.

Disse rundstykkene er egentlig en del av fredagspizzadeigen min.

Jeg laget en dobbelpizzadeig en gang, og fant ut at jeg fikk slenge litt deig i muffinsformene mine.

De kan fryses og tines i microbølgeovn.

VIL DU BRUKE MIN ANDRE RUNDSTYKKEOPPSKRIFT, ELLER SE DE TRYKK HER.

OPPSKRIFT:

350 g Toro fin melblanding (eller annet ønskelig glutenfritt mel) 
1-2 ss sukrin, kan sløyfes.
1 ts bakepulver
Litt salt 
1 pk tørrgjær. (du kan og bruke en halv) 
1/2 dl       Rapsolje eller annen olje
ca 3,5 dl   lunkent vann

Fordel de i evnt muffinsformer med skje. Deigen er ganske seig og grøtaktig.
dupp skjea i olje hver gang eller bruk hendene med oljedupp hver gang.

Vil du lage denne som pizzadeig kan du tilsette litt oregano, pepper og evnt annet 
krydder som er godt å “sprite opp” pizzadeigen med.

Pensle de med egg hvis du tåler det. Strå på valmuefrø eller annet på toppen.

Stekes på 200 grader på 8-10 min 🙂

 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN
OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi. 

VIL DU FØLGE MEG PÅ INSTAGRAM, HETER JEG: Susnpusen.

 

 

Ellers idag, koser jeg med med sunn dessert.

Vil du ha oppsrkif?   TRYKK HER #glutenfri #eggefri #sukkerfri #sunntsnacks #melkefri
#glutenmelkeeggefri 

 

Ønsker alle mine lesere en fin dag <3 🙂
 

#glutenfritt #diett #baking #oppsrkift #matintoleranse #glutenalergi #matvarealergi 
#pizza #glutenfripizza #glutenogmelkefri #mat #hekling  

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg