Et av årets kreative hageprosjekter.

Lykke er å kunne skape.

For mange år tilbake hadde jeg hus og hage. Jeg rydder stadig i papirer og bilder og kom over bilder fra min forrige hage. ❤

Et bildehefte fullt av roser, keiserkroner, og prydbusker og vakre blomster til Hagen. Flere typer rasehøner og duer, løpeender, mandarinand og kaniner. Det minner meg på savnet i mange år ved at vi har måtte bo i blokk. Nå må jeg bare se på det som en nødvendig pause. (…)

Nå er vi tilbake i hus ❤og med huset fikk vi en fiin hage. Ferdig opparbeidet. Tilfeldigheter har ført til at bed og blomster måtte flyttes og en del av plantene har derfor stått og sturet i år. Jeg håper at de kommer seg til neste vår og sommer så jeg kan glede meg enda mer over de. Det er så ubeskrivelig godt å ha fått hage i gjen. Savnet har vært stort. ❤

Hage gir ro og glede.

Mine bed er ikke nyluket hele tiden, men et tips jeg fikk en gang i tiden var:

Gå aldri forbi blomsterbedet uten å dra opp litt ugress.

Jeg følger dette ( stort sett da..) 😉 Jeg står i hvertfall ikke ved siden av et bed uten å dra opp litt hist og her.

Utenom det har jeg kreert ei venninne i sommer som skal hjelpe meg.. ( bildet) om du skulle slumse til å tro at vi ligger på latsida så står hun der med kjærringræva i været og luker.. hviler aldri. ☺

Min handyman hjelper gladelig til med tunge tak. Platen ble skåret, pusset kjapt og grunnet. Hovedfargene er samme som huset. Pluss 2 farger til. Hudfargen er Slottsrosa og den andre fargen husker jeg ikke. Blomstene laget jeg ved å tegne/ klippe en sjablong. Alt er malt 2 (noen 3) strøk og pausene mellom strøkene er både lange og korte. Alt fra flere dager og uker til 2 timer. No stress! ☺

I hviletiden klippet jeg av flere høstfloks for å nyte synet av de flere steder. ☺

Minikabelsko ble kjøpt og handyhunken min kappet de passende til å ikke gjemme de fine skoene hun har på seg.

Drivhusglede

Det ble ikke overveldende blomstring i drivhuset i år, men jordbær, cherrytomater, sukkererter , krydderurter og diverse godsaker som vi kunne glede oss over. Ellers har drivhuset blitt brukt til kaffedrikking og en liten god oase eller lysthus til småprosjekter.

Jeg ønsker alle mine lesere/ tittere en fin dag. 😊

Følg meg gjerne på Instagram. Jeg heter: @Susnpusen der. Der ligger flere bilder.

Vil du følge min blogg på Facebook trykk HERHER og meld deg inn i Susns sang og smurferi. Her blir det også publisert om jeg synger offentlig.

#hageglede #kreativt #høstfloks #hageblomster #drivhus #hagedame #lukedame #diy #hageideer #hagetips #koselighage #kreativeideer

2 kommentarer
    1. Så fin blogg du har! Dette ble jo superfint og kreavtivt! <3 Har nettopp startet med min egen blogg som handler om akkurat dette: nettopp DIY, så hadde vært glad hvis du stakk innom den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg