Et lett måltid eller godt tilbehør-Hummus.

Sunt og godt med Hummus.

Er du av de som går tom for ideer eller blir matlei, så kommer en liten oppskrift fra meg. Håper det bidrar til et godt eller sunt måltid.

Jeg bruker Hummus til grønnsaksdip, som tilbehør til grillmat , til kylling, salat, på brødskiva og mye annen mat. Har jeg en skål i kjøleskapet setter jeg det frem til alt.

Hovedingrediensen i hummus er kikerter.

Kikerter er rik på blant annet proteiner, folat, kopper, jern, magnesium og mange flere viktige næringsstoffer.

Oppskrift:

2 pk Kikerter (jeg bruker de pappboks)

Hver boks inneholder ca 230g kikerter, (resten vann) Tøm av vannet eller ta vare på litt om du ønsker å spe med dette.

Mos kikertene og tilsett:

1 ts. Salt

1 ts. Spisskummin /kummin

5 ss. Ca sitronsaft eller saftenfra 1/2 stor sitron

4-5 ss Udos Choice olje eller annen olje.

1-2 fedd hvitløk hakkes/presses

2 ts Tahini (fås kjøpt på helsekost )

4-6 SS Vann.

Jeg tilsetter litt vann for en mer creamy konsistens , noen bruker vannet fra pakken.

Bland det sammen.

Tøm litt olje på toppen og krydre med paprikakrydder og pynt med litt bladpersille/persille.

Alle mine blogglesere får 10% på Life helsekost på Mo senteret ved å oppgi navnet på min blogg.

Håper det smaker!

Vil du følge min blogg på Facebook , trykke på denne linken Link /gruppe og meld deg inn i

Susns sang og smurferi.

Her blir det også publisert om jeg synger offentlig.

På Instagram legger jeg ut mange bilder av kreative prosjekter. Du finner meg under navnet: Susnpusen /@susnpusen

Ønsker alle mine lesere en fin helg!

#glutenfrimat #glutenfritt #sunnmat #levsunt #levsunnt #sunneremat #helsekost #kikerter#sunnereliv #matvareintoleranse #kosthold #godtformagen #oppskrift #matblogg #næringsrikmat #etsunnerealternativ #godtforhelsa

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg