Kreative dager -Helt ny look for den gamle oppbevaringskrakken.

En gang i fjerne tider.. var denne en helt annen..

Den var blå. Trekket avslørte i de slitte hjørnene at det var enda et tidligere stoffliv før dette trekket også..

Jeg pusset og malte den hvit og den fikk teksten:

-Få ikke flis i finger’n sa kjerring, gubben klødde seg huet.

Nå er teksten pusset bort…

Alle malingslagene vistes underveis, så denne har nok gledet mange og vært til nytte på ulike vis. Jeg fikk den med på kjøpet av hytta mi en gang i tiden.

Ideen fikk jeg da jeg for N’te gang opplevde mitt eget noterot mens jeg spillte piano. Jeg manglet et skap til notebøker (de andre er fulle)

Da måtte den bli svart som flygelet. Og det beigefargede trekket måtte bort.

Fremgangsmåte:

Etter pussing, fikk den et strøk med grunning.

Deretter sprayet jeg den med sort blank spray fra Biltema.

Det trengtes noen tynne lag med spraylack så det ikke skulle renne.

Puta, er øvelse til å stoffe og lage sengegavel.☺

Alle lag og dermed alle lag med historie og spikre ble plukket vekk før jeg pusset treplata.

Gubben fikk overtalt meg til 6 (3-3) knapper isteden for (3-2-3) 7 knapper og jeg skar til en skumgummi. Smak og behag.

Over skumgummien la jeg et lag med vatt.

Jeg sydde sikksakksøm rundt møbelstoffet så det ikke skulle rakne. Sidene ble stiftet fast før jeg tilpasset hjørnene.

Jeg boret 5 mm hull og med en tykk tråd (dobbel) stakk fra undersiden og opp gjennom alle lag og ned igjen. Knappen ble festet med en sytråd til den tykke tråden.

Så ble alle knapphullene laget klare , så jeg kunne stramme alle like mye til slutt.

De gamle skruene og hengslene ble vasket og skrudd på plass.

Har du noen lignende prosjekter kanskje? Lykke til. Det er morro å skape noe selv.

Vil du følge min blogg på Facebook Trykk Her og meld deg inn i gruppa: Susns sang og smurferi. Her blir det også publisert om jeg synger offentlig.

Vil du følge flere av mine kreative og andre prosjekter , legges de ut på min profil på Instagram og der heter jeg: Susnpusen😊

Har du enda ikke kommet deg på Instagram kan det være du går glipp av all den supre inspirasjonen du kan få der ☺ Det er et lykkeland for kreative sjeler.

Det er bare hyggelig om du deler dette innlegget. 💫

Ønsker deg en fin søndagskveld❤

#skaperglede #interiør #interior #kreativtinteriør #kreativt #møbeltapetsering #gamlemøbler #diy #diydekor #dekor #verksted #trekkeomstol #restaurering #gamleskatter #gamlemøbler #hjem #vakrehjem #diyproject

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg