Liker du å pynte bord? Her kommer inspirasjon til deg og bordet ditt.

Jeg har alltid likt å dekke bord, pynte og dekorere, men hatt mange år som det ikke har blitt så mye av det. Derfor er det desto enda mer koselig å dekke nå.

Jeg måtte velge bort spisestue i noen år og jeg savnet det selvfølgelig. Alikevel var det nok rett å velge det bort der og da. Alt til sin tid.

Flaskene på bordet var jeg så heldig at jeg fikk av en venn. Det var i en tid hvor det «flasket» seg med oppgaver, så disse var en lykkegave da.❤

Etterpålaget fra konfirmasjonen var noe enklere, men med bare deler av pynten. Naturligvis.

De fineste bordene er selvfølgelig fra de store dagene, som konfirmasjon❤ Juleseselskaper og høytidsdager.

Konfirmasjonsbordet ble pyntet og detaljene bestod av symboler som hørte til talen til konfirmanten.

Disse symbolene var jo den beste huskelisten til en taler med dårlig hukommelse ☺

Gode venner ser for seg at hos meg er flere store containere fulle med dekor😂

Neida, det er nok ikke fullt så ille.

Et par hyller i et klesskap, 1 slank skuff til servietter og kongler og en dukskuff er avsatt til borddekking.

Jeg kan avsløre at mye blir brukt ofte. Hemmeligheten er vel å tilsette ulike andre ting i ulike farger.

Utskårede hjerter er faktisk en del av «oppvarming» til «stødig sagehånd» for ulike sagblader. De er skåret ut med Kontursag . Hjertene er av resteplater. Små biter og restevinkler av fineerplater blir det ofte og det går ikke i ovnen før jeg er sikker på at jeg har saget det i «filler» og småbiter , og fått noe ut av hver lille bit☺

Lindukene og de små linservietter er metervare fra Stoff og Stil som jeg har sydd selv. Rester etter et annet prosjekt.

De hvite linserviettene er noe jeg har funnet og fikk med da jeg kjøpte hytta.

Ettersom jeg er glad i dekor er har jeg selvfølgelig en del julepynt. Og pynt som blir til overs og som ikke havner rundt omkring eller på treet kan fort havne på bordet.

Skøytene i tre har jeg også saget ut selv. Julen 2017 ble de dekket med og så pakket inn i gaver ☺ De henger nok fint ute eller inne hos slekt og venner .

Lenge var jeg på leit etter en julestjerne som var lett nok til å ikke få toppen av juletreet til å henge nedover. For hver stjerne jeg kjøpte havnet det en til i skuffen for «for tunge stjerner» og dermed i dekorhylla.

Gjett om vi har ledd mye av disse stjernene☺

Jeg putter oftest inn de 2 hjertene i drivved på de fleste borddekkinger. ❤De har jeg ikke laget selv, men fått i gave. Det er varer hvor overskuddet går til barne- Kreftforeningen.

Til tider blir det og dekket ganske enkelt og kanskje er det bare duken som er selve dekoren.

Serviett og kongleskuffen min er rett ved spisestuen og det er enkelt å dra opp noen never med kongler☺

Så tipset er vel at ting må være lett tilgjengelig.

Jeg er opptatt av at ting ikke skal koste en formue. Gjenbruk er en sann glede og tips man kan gi som «vanlig mann i gata» kan ta med seg er morsommere å gi.

Om du nå tror at jeg alltid dekker på fine bord, så kan jeg selvfølgelig avkrefte det. Har slenges tallerkene og bestikk på i hverdagene og det mangler både det ene og det andre. Det er fort ulekkert , og det er ofte dekket til flere enn de som er her, så jeg skryter ikke på meg å kunne telle alltid heller☺ Det får jeg stadig høre..

-Hvem har du dekket på til a 🤨?

Jeg har heklet flere virusduker til dekor. Jeg fikk en gedigen snelle av en god venn i gave fra bruktbutikken (Miljøhuset Gnisten i Hakadal) med en blandingstråd, av den ble disse heklet. Enda synes det knapt på den hvor mye jeg har heklet. Sikkert oppi i 7 stk.

Det er ikke bare glede med dekor heller. Med en eller flere allergiker/astmatikere i hus har vi opplevd å måtte plukke vekk all pynt etter et kvarters tid. Da sitter det en med røde,rennende øyne og brystkassa går som en badebassengpumpe du tråkker på 😂 Bort med driten.., inn med plastikken. Skål!

Vil du følge min blogg på Facebook, Trykk Her og meld deg inn i gruppen: Susns sang og smurferi. Her blir det og publisert om jeg synger offentlig.

Vil du følge mine prosjekter på Instagram, finner du meg med profilnavn: @susnpusen

God helg til alle mine lesere/tittere. Det er veldig hyggelig at så mange stikker innom bloggen min.

Trykk gjerne DEL så får flere glede av mine innlegg.

#bordekking #dekketbord#borddekkdeg #interiør #hjemmedekor #kreativt #kreativehjem #bordekkingstips #borddekkingsinspirasjon #creativ #lintøy #linservietter #stoffservietter #interiørogdekor #dekor #pyntetbord #pyntettiljul #selskap

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg