Vaflene mine får du aldri… eller jo, her kommer de. :)

Som jeg har skrytt av i en av matbloggene mine, angående min svigerinne
som ALLTID lager noe jeg kan spise, slenger jeg nå ut en mulighet for dere
andre også til å lære dere dette. 😉 Muttern og  har ofte svingt seg å laget 
disse vaflene. 🙂 

Ettersom tiden går, er det lett å bli lei til og med vaffler…, 
når det er såpass begrenset hva man kan spise , derfor har jeg til stadighet
“utviklet”  vafflene mine. :)) 

UTVIKLING er viktig, enten det er selvutvikling eller bare “vaffelutvikling” .
Ettersom jeg ikke er den mest aktive fysisk, prøver jeg ikke å spise en stor 
posjon middag først, SÅ dessert eller vaffler oppå der igjen.. Da er det best å lage vafflene
såpass sunne eller næringsrike at de kan erstatte et måltid. 😉 Da kan jeg tillate
meg å spise litt flere plater (enn jeg kanskje burde).. 😉 

Her er grunnoppskriften, denne dobler eller tripler jeg ofte.
–  2,5   dl  Rismelk/soyamelk (Havremelk) 
–   2     dl Toro glutenfri melmiks /fin kakemiks
–   1     ss (soft blå) smør, (Melange uten melk) Eller Cocosa
–   2     ss Sukrin
–   2    eggeplommer, (til mine slektninger, ikke noe amatørmessig
          skilling av plomme og hvite alså, da får du velge
–  NO EGG istedenfor. ( les på pakken)
———————- 
Selv liker jeg  at du tilsetter:
ca 1/2 ts vaniljesukker
godt med kardemomme og  litt kanel.

Røren kan godt stå i kjøleskapet flere dager. Det er denne jeg bruker ha med meg
når jeg skal bort. Pass på at den ikke blir aaalt for tjukk så den ikke renner utover
hjernet av seg selv. Da blir de harde….(og da blir jeg fort litt FURT)  😉
Før jeg skal bruke den tilsetter jeg :

Enkel røre: 
ca 2 ss mandelmel
3-5 ss Ristet havremel og Cocosmel og evnt litt ekstra krydder, alt etter humøret
og “lystene” , jeg har ikke egentlig noen mål på dette, så du må “smake/prøve” deg frem.
Husk å doble eller triple da. 🙂 Husk å smøre jernet da… 🙂 Hvis du tilsetter Cocosmel
blir den overaskende fort litt tykk, så spe  litt og litt. Tilsetter jeg dette tvert tåler den ikke noe særlig
tid i kjøleskapet.  

På Toro melpakkene står det at de inneholder litt sukker/druesukker, velg gjerne et
annet mel, men her og, IKKE ferdig glutenfrie vaffler, eller andre ferdigpakker, de
inneholder eggepulver/ egg. PS. kjøper du ferdigpakker og synes du har vært 
smart og heldig som kom over det, så ikke forvent at jeg skal bli glad….heheh…
Dette har skjedd såå mange ganger og jeg blir like skuffa… det er egg i de, … 
for det skjer nemlig til stadighet.
Mange av disse produktene er dyre , men drøye i bruk,
så du har sikkert råd til det… 😉  
Vil du følge bloggen min på Facebook TRYKK HER og meld deg inn i gruppen. 🙂 

LYKKE TIL , Håper du ikke misslykkes like mye som jeg har gjort tidligere år. 😉 

KONKLUSJON:  “Går det ann å få gjort vaffler til noe såå komplisert….??” 
-“Ja, tydeligvis…… sukk!! 

#glutenogmelkefrievaffler #gluteneggehvitefrievaffler #sunnevaffler #sunnerevaffler

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg