Enkelt å lage, godt å spise. Glutenfri, melkefri, eggehvitefri lunsj eller tapasrett.

Husk når du lager mat til dine glutenfrie gjester å ha helt rene benker og fjøler.
Bare  små smuler kan gjøre masse skade for enkelte.  

Lunsjrull:

2 eggeplommer (1 egg) Men jeg tåler ikke hviten.
No egg pulver som 4 eggehviter ( 2,5 ts No egg og 1,5 ss vann)
6 ss glutenfritt mel (gjerne annet mel)
2 ts Fiberhusk / Psyllium
2 ss Soyayoghurt eller  (kesam, rømme, yoghurt  for de som tåler melk)
1 ts Bakepulver (kan sløyfes om du bruker eggehviter.)

Du kan  godt dele deigen i 2, (til 2 personer)  
Smør det utover på en plate med bakepapir.
Kan være klissete bruk gjerne  plastfilm for å få det utover.
Stek i 10 min (til den blir gyllen ) (12min) på 160*C

Ta den ut fra ovnen, legge på  fyll som:
Eks. Tomat, paprika, soyaost, (ruccola, spinat, ) krydre med ønsket krydder, jeg bruker
Oregano, pepper, piffi/ salt.
Rull den sammen, stek i ytterligere 5-7 min

Fint som tapasrett å ved å skjære rullen  i skiver. Bør spises med en gang.

 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN,
(evnt LOGG INN) , MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi.

VELKOMMEN

#glutenfrimelkefrieggehvitefri #godlunsjutenglutenogmelk #spennenedeglutenfrittmåltid
#glutenfri #eggehvitefri #lunsjide #tilbehørtilsalat #lunsjrull #glutenfrilunsjrull 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg