JULEKALENDERTIPS 2012

Noen smarte og noen  ikke fullt så smarte kalendertips skal du få.

Dette tipset fordi mine venner sier jeg er så kreativ med   kalenderene
til unga…. forutenom at de begynner å bli litt store nå, og mange
ideer er oppbrukt må jeg  være enda mer kreativ nå…
 
Mang en natt til 1 desember sitter det mange “supermødre/fedre” som de sikkert
synes de er selv når de lager slik kalender og pakker inn 24 små gaver (x-ganger) med leker i den
kategorien som går i søpla iløpet av få dager… eller du 1 år etter skraper opp
fra bunnen av lekekassene som søppel (Les:  45 nobbiperler, 1 sko til bratz, klistremerker
1 sokk til dokka,  et halvspist hviskelær, 4 sider av en bok og en brukt tyggegummi…)
Ps. Resten av klistremerkene sitter snodig nok fast i filteret på vaskemaskinen
og  forårsaker  små, tilfeldige oversvømmelser på badet…) 
Når jeg sier superforeldre er dette inklusive meg selv…og  man synes man var ekstra
flink når man styrte unna sukker eller sjokoladekalenderen ved å bytte den ut med denne
pakkekalenderen. Ikke minst når pakkene ble hakket dyrere enn de aller billigste.
Eller for ikke snakke om forbruksvarer som hårstrikker og  spenner i 100tall hvert år. 

Som den selvfølgen  som de tok kalenderen sin i år som tidligere, gjorde jeg i protest
krav på minimum en julekalender til meg. , som DE skulle lage. Tiden får vise. 
Yngstejenta har allerede begynt sier hun. Det var vist arbeidsoppgaver i hver luke.
De skulle vistnok fordeles på meg og storesøstern…hm…harm…hrmpf! Nei takk Lille Pøbel.
Finn på noe bedre, ellers får du støvsuging i hver eneste luke… 

Adventskalender..foresten. Bare sånn at du ikke tror jeg jeg ikke vet at det
heter adventskalender, så  skriver jeg det, men når  flertallet bruker dette
 “feilbegrepet” som noen kaller det, så gjør jeg  det også. Tiden fra 1-24 desember
kalles faktisk advendt  og det er ventetiden  frem til jul denne tiden.  julen begynner vist
klokken 17.00 den 24 desember. Hvem bryr seg lenger… Folk pynter og begynner
stort sett når de vil med det meste og  flertallet er sjokkert over at presten i kjerka ikke 
kjenner de igjen fra i fjor… 

TID -I adventskalenderen.
Egentlig synes jeg denne tiden går bort i bare stress. Derfor  gav jeg ungene ett år en kalender
med TID. De fikk TID med meg og `n far. TID FOR DEM OG FAMILIEN. <3
Forutenom den tiden i forkant hvor jeg hadde brukt tid foran pcn for å skrive, (som jeg
kanskje var litt mere fjern enn ellers…) var poenget
å skrive  historier fra ” svunnen tid”  for hver dag. Idiotiske eller rørende eller lærerike episoder
fra barnas tid, foreldre,  litt besteforeldre og litt fra oldeforeldres tid. (Høytlesing)
Jeg var jo stolt over denne. Dog ikke minste mann. Hun nektet å høre de idiotiske historiene
(i hennes øyne) og ba meg lese inni meg. Mine barns venner derimot satt som tente lys
om de tilfeldigvis var her under “lukeåpningen” og synes det var knall. Det ringte på døra
med  unger som spurte: når skal dere åpne kalender`n…
De innrømmer at de  egentlig likte den, men skuffelsen over sjokoladen som manglet
var nok verst å håndtere. Yngstejenta har faktisk bedt om den 2 år på rad i etterkant…så
hun likte den nok. 🙂 <3 

BRUKE HJERNEN -KALENDER 
Denne er den desidert billigste kalenderen. Kjøp 24 spiselige greier… er du av den sunne
så ta nå en klementin for hver dag da… eller en mandel for hver dag  hihihi…, men la oss si
noe godt. (tvist) For hver dag tegner du et kart… og et kryss viser hvor  eieren /eierne av kalenderen
skal lete. Som i luke 3 … ikke spessielt hygienisk men…  :))
.
Kanskje var det med denne jeg utviklet mine gode kartlesingsferdigheter. 😉 
(Romoppfatning) 

Denne må jeg innrømme å ha hatt mange ganger i mine barndomsår. :)…
som den bortskjemte (..på julekalendere) jeg også var, da i tillegg de andre…
inklusive en sprellemann, med luker….

VIL DU  FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE
LINKEN, OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi.

 

#kalendertips #julekalender #adventskalender #kalender #juleforberedelser
#ventetiden #kalenderluke #calendar

 

 

 

2 kommentarer
    1. Mine barns venner derimot satt som tente lys
      om de tilfeldigvis var her under “lukeåpningen” og synes det var knall.
      haha! ja det var utrolig kreativt og gøy å høre på <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg