Nå går det på rævva ja nå går det på rævva, ja nå går det til…

Glutenfri, melkefri, eggefri, sukkerfri, gi meg fri…

God onsdag… Her i dag kokes det pålegg og snacks. Lårtunge
 av hjort og sylterull av svin, til helvete med alle kakene.
I utgangspunktet er jeg ganske god på både baking og matlaging, men det er ikke mye annet
som har fått meg til å føle meg mer elendig enn disse diettkakene… (tidligere)… 😉

Glutenfritt er jo ikke
 spessielt inspirerende når det gjelder jul. 
Tenkte jeg kunne vise dere hvordan det fort kan bli..? 😉
Julekaker skal i utgangspunktet være super enkelt, men ikke uten “grom-ingrediensene”.. grrr…




HVORDAN GARANTERT  IKKE LYKKES ?! 

Jo, lag kaker uten de garanterte lykkeingrediensene som er hvetemel, fløte, sukker egg..

Dette er da alt annet enn julestemning. Dette er et sant mareritt.
En ting er hvordan de ser 
ut, eller hvordan de kom passe
ukontrollert ut av kakesprøyta, en siste ting 
er nemlig når du prøver å løfte de fra brettet.
De smuldrer opp omtrent før
du har 
fått tak i dem, og vips før du har fått sagt “OI”, ligger de på gulvet… og vips har du 
faktisk tråkka på de ..
og bikkje slafsa i seg… og resten sitter fast under sokkene…Forbanna dritt!!

Derfor lager jeg 
kjøttmat. Tåler ikke alt selv, men de rundt meg nyter det så da er det nok godt!

Så snart lukter det
av deilig  nykokt ribberull/sylteflesk i heimen og de begredelige 
glutenfrie marerittene er bare gammal trauma.  

Happy matlaging ! 🙂 

Nå skal det bli andre boller , sa bakern og … JA, her kan det fort se ut som noen har driti i ovnen…
men det er bare -ikke “en julefortelling” som det så søtt kan sies, men bare “et lite julegrøss” 😉

Dette innlegget mellom kalenderlukene var mest for at du skal føle deg SUPER !! Ikke perfekte julekake
bilder som får deg til å føle deg verdiløs 😉
  

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN /LINKEN,
OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi. 🙂 

Vil du følge meg på Instagram: Susnpusen 🙂

Det er en stund siden dette ble laget, med tiden har jeg laget mye annet godt
så man lærer så lege man kever! Trykk -Kosthold / matblogg, så har
du mange av mine oppskrifter jeg har lykkes med 😉 
 

#Glutenfritt #glutenfriejulekaker #glutenfrittmareritt #julebakst #misslykka #hjemmelaget
#julekaker #kreativt #DIY #glutenfri #oppskrifter #melkefrikaker #eggehvitefri 

1 kommentar
    1. Du prøver da i det minste Susann 🙂 Synes du er superflink med glutenfri mat. Det er mange år siden jeg slutta å lage julekaker. En boks pepperkaker fra Joker til barn og mann i huset har vært husets julekaker i mange år. Barna får en kakebakedag med mormor og det passer meg utmerket, hehe 🙂 Ønsker deg og dine en fredelig julefeiring, og jeg er sikker på at det blir en like fin jul uten alle kakene ;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg