NYDELIG GLUTENFRI KYLLINGGRYTE med havrefløte /soyafløte til Påskegjestene.

Til deg som ikke vet hva du skal lage av middager i påsken. 

OPPSKRIFT: 
Stek strimlet kyllingfileet, med finhakket løk. Krydre underveis. Stek champignon og (bacon)
Hell dette i en ildfast form, strø godt med (eller finhakket) hvitløk litt aromat og  godt med Valmuefrø.
(ikke vær gjerrig. Viktig for smaken.) Salt og pepper . Hell på den fløten du tåler.
Jeg bruker blande havre og soya og risfløte alt etter hva jeg har for hånden. 

Du kan også bruke Lactoseredusert fløte, det gjør en bedre smak naturligvis. Tåler du fløte så 
er det selvfølgelig best med kremfløte 😉 . Egentlig skal det være stekt Bacon i denne gryta, men jeg tåler ikke svin
så det er sløyfet. ( Små biter stekes alene først  i tilfelle ) 


Lagt i aluminiumsfolie så oppvasken ikke blir så styrete på hytta uten vann på vintern 😉
Til tider har jeg ost på, oftest uten pga intoleranse. Når jeg ikke har ost på  legger jeg 
på tortillachips el noe lignende. 

                    
Stekes i ca 30 min på  ca 210 grader. Papptallerken her også pga oppvasken. Latskapen lenge leve.
Serveres med ris,  bakt potet eller ovnsbakte poteter.Valgfritt med andre ord… 😉  Håper det smaker.

Ps. Til deg som ser mest på flirebloggene mine. De finner du  under kategorier (venstre side)
Husmorsmurferier. Undres du deretter på om jeg er helt vel bevart kan du gå på
siden Sang og musikk eksempelvis. 😉 

Mange av mine venner synes jeg har mange gode middager. Kanskje det for at  er presset 
til å være ekstra kreativ. Derfor legger jeg ut noen av de her. Må innrømme at  det ikke er like enkelt 
å være  like variert alltid. Synd nok. Enkle ferdigretter er det minimalt med for min del…forutenom at jeg 
fikk et tips. Jeg har funnet en ferdigrett , heeelt utrolig. Fjordland for Susn 🙂 Så om du ikke er
kreativ nok når du får meg på besøk så kan du kanskje prøve denne 😉  

De eneste pølsene jeg kan spise (pga. at jeg ikke tåler gris, oksekjøtt) 
er kyllingpølser. Har enda ikke lykkes med å finne gluten og melkefrie her… Har du? Kom gjerne 
med tips ! ..Ja, jeg har ringt en del leverandører… 

 

 

Før du kommenterer innleggene ! 🙂
Jeg kommenterer ikke andres innlegg bare for å kommentere tilbake.
Er det derimot noe jeg finner interessant, el noe jeg kan flire av kan det jo tenkes 😉  
Eller  spørsmål. 🙂
God Påskeaften 🙂
 

12 kommentarer

Siste innlegg