Påskekrangel om kyllinger eller ikke…

Ja, en kan velge  seg en krangel. Skal vi ta den til jul eller rett og slett bare ta den 
til Påske. :))
Hva slags påskepynt skal vi ha (i år..) Ja, for disse malte jeg… til gubbens store fortvilelse
over i fjor. Jeg malte over de festlige søte små kyllingene med den ENE fargen 
jeg hadde her på hytta… nemlig den fargen jeg skriver tekster, ordtak og sitater på 
dørene med. 

Dette året hadde jeg tatt med flere farger… men dog…
Jeg heklet noen søte små blomster…ja, for slike blomster i mange varianter
har jeg nemlig litt smådilla på til tider… fordi de hekles uten å tenke. Min lille kloning
altså min yngste datter  ville fingerhekle og dermed dette båndet rundt… Hva er galt
me det da..? I år var de to, ja vesletrollet og gubben  sure for at jeg hadde 
romantisert påskeeggene. (Noe  hun hadde vært med på..) De burde nemlig være neongule
som de var for da fikk (gubben) de påskestemning… gruff… 

 Vesletrollet  benektet også ifjor at det het PÅSKEKRIM… det heter nemlig
PÅSKESKRIM… med S… Skrim… Jeg brukte dette mot henne og sa: hvordan 
kan jeg høre på deg som kaller det for påskeskrim… 😉 hehehhe… hun blir svakere.. og flirer,
men gubben derimot…fortet seg bare å henge opp all den pynten jeg hadde gjemt
unna for å male… grrr… Mine grå egg ryddet de bort… Okey jeg fikk som fortjent.

Okey, jeg er ingen krangler. Jeg derimot elsker det som barna har laget opp igjennom.
(Bare ikke over alt…)
Vi deler… 30 sekunders stillhet eller  stumhet pga av svelging av noen kameler som
gjør oss enige. De pynter i år igjen med alt det neongule. Vi er igjen i selskap av
alle disse pappkyllingen i (halve) stua og jeg må innrømme at jeg blir jo glad
av de også…

Noen av de får pryde granhekken i hagen og noen snøen… en del får også
tilbringe påsken inne…


Det er egentlig denne pynten jeg har kjøpt selv jeg ikke vil ha da…, de hjemmelade får bli. 
 

Jeg blir jo faktisk litt rørt av å se på de da 😉
Ettersom jeg nevnte mine malte hyttedører, bør jeg vel vise  noen bilder av dem 😉

Ja, dette siste bildet var selvfølgelig før vi fikk forbrenningstoalett, det  nye det slipper vi
å tømme.. 😉 
Spessielt god påske til deg som må tømme dassen. :))

Tenkte kjøpe litt ny påskepynt..men så summer tanken om de som har sånne
kjøpefrie år… Det er jo ofte de som har brukt årevis på å skaffe seg masse da…
eller  jeg tar kanskje feil… :))

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg