Hjemmelaget julegave på 1-2-3 ..isteden for en shoppingtur <3

Hjemmelagde julegaver er lykke…

Forutenom at den er myk, (…)  vil jeg tro mottakeren vil bli glad. <3 
Har du 1 gave igjen og ikke orker å dra på shoppingtur på et  overfyllt shoppingsenter..
Du kan bruke like lang tid som det var å komme deg ut av sofaen, inn  på
senteret, handle, så reise hjem… , ja, da hadde jeg selvfølgelig kjøpt garnet
i sommer, men du kan sikkert bruke noe restegarn. Er du av den typen 
som ikke sitter rolig i et par timer så mulig du bruker litt lengre tid, men maskene 
på dette arbeidet begrenser seg litt selv… :-))

ENGLEMASKER ER GØY. Idiotsikker oppskrift: HER 

Beklager det det måtte medføre for en av de på min julegaveliste som har fått sin gave brettet ut på denne
måten før de pakker den opp, men du er sikkert så distree at du ikke husker det.. 😉

HAIRBALLMARERITT…Ja, jeg må innrømme at jeg har den fulle forståelse for hairballsyndromet
når jeg lager denne. En venn av meg støtter meg i dette… 
Med et så hårete og loddent garn kan det føre til en viss følelse av hår på tunga og i fjeset, så jeg må innrømme
at jeg pustet bittelitt uvanlig mens jeg laget sjalet og følte meg som i en blåse og fnyseboble, meeeeen ARTIG ?? JAA!!

                                                                    
                     En aldri så liten snapchat må selvfølgelig sendes… med min fulle forståelse for at en hel genser med
                   slikt garn vil gi meg en sår tunge etter å konstant skrape tenna over for å forsikre meg om en hårfri tunge… 😉

Garnet jeg har brukt er : LINK
 
          

    

Du kan lage sjalet så kort eller langt du vil og selvfølgelig i-spe det med masssse godhet, kjærlighet og gode tanker <3

  

DET VANSKELIGSTE:
Ja, det vanskeligste med denne gaven, var faktisk det flotte gavepapiret, som 
enten du tror det eller ei IKKE er beregnet på å pakke inn gaver med..
Det funker faktisk IKKE å teipe det og heller ikke brette det noe særlig uten at det 
sprekker, så her skal det en STOOOR POSJON kjærlighet og velvilje til 
for å få det pent 🙂
Er du av den som til enhver tid vet hvor du har stiftemaskinen din vil jeg anbefale
å bruke den. Eller du bør har 10 fingre og helst 4 tommeltotter for å holde alle sider mens du 
binder båndet rundt…har du ikke det vil jeg ikke nøle med å legge den nederste magevalken oppå
pakken for å holde og har du ikke det bruk  dobbelthaken, har du ikke det heller og du er  heldig å ha en venn sammen
med deg som selvfølgelig er største lykken i julen så bruk denne vennen… <3

Er du av mine blogglesere / tittere som helst vil underholdes med galskap trykk Husmorsmurferi
Eller foretrekker du  min musikk trykk HER , eller du kan finne kategorier øverst til venstre her
på bloggen. 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK: TRYKK HER, 
(evnt LOGG DEG INN) OG MELD DEG INN I GRUPPA: 
Susns sang og smurferi.
 

#heklating #hekling #håndarbeid #kreativitet #julegavetips #hjemmelagajulegaver 
#hjemmelaget #hjemmelagdegaver #finegavetips #gavetips 

 

6 kommentarer
    1. Åh så nydelig Susann <3 <3
      Flink du er!!!
      Krysser fingrene og håper det er til meg jeg, hihi
      Kos deg med gavelaging og pakking og ha en aldeles nydelig dag videre <3
      Stooooor klem fra meg

    2. Å, så fint det ble! Har alltid hatt lyst til å lære meg å hekle slik 🙂 Siden jeg aldri har gjort det før, får jeg kanskje smugøve meg litt i juleferien så det kan bli fine presanger neste år? Tror forresten jeg har vært borti det gavepapiret der tidligere, hmfr, sier jeg bare… 😉

    3. Kanskje en heklebok var noe å ønske seg til jul, faktisk? Så kunne man jo bruke fredfulle romjulsdager, når man har all tid i verden, til å lære seg noen triks… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg