Tid for å kamuflere pakker? Har du noen triks?

GJETT HVA DET ER…

Hvor glad , på en skala fra 1-10 blir du når en tulling gjetter før han har
begynt å åpne pakka fra deg og han gjetter riktig… ?..egentlig var det aldri
noe poeng at han skulle gjette heller for den forbannade saks skyld… hrmf!!

Muttern er RÅ på å kamuflere pakker, og hun samler  av den grunn på alt mulig skrot av esker
resten av året for å ha til kamuflasje til jul… Makan til ting hu putter oppi eskene for
å få det til å se ut som  en kanin når det er en git(t)ar… I Nittedal sier vi  forøvrig 
Gittar…ja, med trykk på T. Det er noe som ikke stemmer..jeg har  nemlig utkonkurert 
muttern… hvordan få gavekortet til å veie?… vedkubber.. eller når du var tom for ved, som du faktisk
har pakket inn og må bruke en appelsin…synd det med lukta når du åpner`n..To bad! 

…men  både jeg og muttern taper ….

Noen i familien har skjønt det… :)) NM i gaveinnpakking..  Tror INGEN gjetter hva dette er … ??

Husker du den tiden man slåss… , ja, omtrent da..for å få dele ut julegaver.. du skal slippe å slåss med meg..
.., Gubben  tar det mer enn gjerne sammen med unga, så jeg kan kooose meg og knipse bilder…
men en ting er å gjette hva gaven er, en annen ting er å dele den ut på den måten at mottakeren
ikke er i tvil om hva det er  på måten du holder den på…  Hoppende, syngende og triumferende med pakken
i hånda og uttrykker “dært-æ-dræ-..dært-dær-dærtæ-” …melodisk nok på “Smoke on the water” …
Ja, da må jeg si jeg virkelig er spent på hva som er inni…

….eller…for ikke å snakke om….Gaver med skrift: “Må oppbevares i kjøleskapet… “

..uansett, om den er kamuflert eller ikke setter jeg pris på et fint papir…BTW… Bestemora mi synes også 
dette var litt viktig, så hun brukte papiret minimum 10 ganger… fordi det var så fint… eller … det var kanskje ikke
alltid like fint heller.., men sannelig sparte hun mye penger på det. Visse pakker er jo finere pakket inn og mere påkostet
enn pakken inne…da gjelder det å like den vakre innpakkingen.

PS. Gjetter du hva det er kan du vinne…et papir jeg har brukt. Er det ikke tanken som teller`a… ?? 😛

 

6 kommentarer
    1. Haha, kjenner følelsen! Er utrolig lite kult når folk sitter og gjetter, og man blir mer og mer svett i frykt for at de skal finne ut hva det er. Er selv ganske flink til å kamuflere, kjøpte et pc-spill til jul, og klarte å få det til å se ut som.. vel noe helt annet!

    2. Elsker å kamuflere gaver. Kjøpte nintendo wii til typen i fjor. Pakka det inn i en større eske med masse avispapir. Skrev til Kievo (hunden vårs) på den og sa det var pakke til hunden. Og skrev hans navn på pakken som faktisk egentlig var til hunden. Han kjikka rart der jeg kom med den innpakka pakken med godbiter og halsbånd

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg