AKVASTRIPE FRA KJEMIKER LINDGREN #saltvannsakvarie

Da har gubben gitt sitt bidrag til bloggen igjen.  Ja, min elskede !! 🙂
 
Flinke gubben min. Ja, dette prosjektet har bidratt til nyere forståelse av naturfaget, kjemi ,
prosess vann og groing for hele familien i all sin praksis.
 Jeg var ikke den beste akurat i naturfag eller kjemi så dette er så absolutt
gubbens eksperiment .

Vi følger gladelig med, men kan ikke si vi er så gledelige om vi må suge på hevert
slangen når vann skal byttes… da er vi brått borte… <a href="http://www.youtube.com/watch?v=”>/0.jpg” class=”Youtube” width=”480″ height=”360″ alt=””/>

 

Da er vi i gang. Dette var kalenderprosjketet 2013. Det  var nemlig ikke bare å kjøpe alt samtidig
for så å klæsje det oppi og tro at nå skulle alt bli bra. Neida, det er nok noen turer  til fiskebutikken..
og da snakker jeg selvfølgelig ikke om at vi skal kjøpe  oss et reke måltid 😉 
Hele prosessen av bildene i filmen er fra slutten av oktober og frem til midten av desember.

Jeg var selvfølgelig livredd for at det skulle stå som en SHREKSUMP hele desember blant mine engler
og nisser i min julepynta stue. Det ble så og si blankt til jul. 

Da kan vi si at det har gått greit! Meditativt å følge med på livet på “havbunnen.” 

                                               

                    

Samlet i “beddet” er det nå, 6 stk  turbosnegler, 2 “sjøuhyrer” (spør du meg) – stjerner, den hårete og den 
slangeaktige, 1 sandspiser,  2 nemo og 1 blå, nei den heter ikke Dori for Dori bli  mye
større, 2 pussereker og 3 koraller. Ha meg unskyldt å ikke hvite hva de ulike sortene heter, men det kommer nok 😉 
I sanda / steinen har det dukket opp en krabbelignende sak med klo, noe trålignende greier
som sikkert med tiden  viser seg mer hva det er.

Så langt er det morro 🙂 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN,
LOGG DEG PÅ OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi. 🙂

#salvannsakvarium #akvarium #setteoppsaltvannsakvarium #setteoppakvarium #nemofiskiakvarium
#blennyakvarium

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg