Bare bittelitt på tverke.. I tråd med god tålmodighet Håndarbeid / interiør

JA, jeg er dårlig på dette..
Ja, jeg ødeleger for meg selv..

Ved å Enten IKKE lese oppskriften en gang gjennom før jeg begynner
klarer jeg å  få ØØØØØRSMÅ avvik i det jeg lager… og de øørsmå avvikene blir ganske
irriterende store  når ting blir ferdig. LES når jeg TROR jeg er ferdig, MEN , jeg er like lykkelig! 😉

Jeg mener det alltid finnes mange veier å NÅ MÅLET.
Enten det er den første gangen jeg innbilte meg at jeg kunne lage gluten/egg/melkefri
vaffelrøre på  “mantagerhvamanhavermåten” som jeg har laget vaffler på i alle år..tok 
jeg feil. Joda, kjøkkenet ble  røyklagt mang en gang… MATBLOGG FORØVRIG (inklusive 
vafflene lenger ned på siden ) Eller det er hekling, og oppsrkift. Jeg  har en lei tendens
til å “falle  litt ut” , og vips har jeg mistet tråden, ja eller ihvertfall hvor jeg var. Jeg innbiller meg
fort at jeg er på rett sted, og tar  tydeligvis FEIL. Det merker jeg selvfølgelig etter ørtogfjørti runder.
Jeg ELSKER nemlig det som faller seg mest naturlig, eller mønstre som gjentar seg i perioder
så jeg kan opna den meditative tilstanden man lett kommer i ved å hekle el strikke.
Medisin for sjelen. 

FOR HVA ER MÅLET ?
Målet med  håndarbeid er å lage det som var planen, som på dette bildet var en matte til minstens 
nye rom. OG “selvstimulere” 😉 
    

Finn 1 feil ! 
Joda, jeg ser jo det… når jeg skulle begynne på neste runde buer, så jeg jo selvfølgelig
at jeg kom til å få for lite tråd, og jeg hadde jo vært et par turer på garnbutikken og kjøpt mer allerede.
Jeg heklet med 3 tråder. Til venstre har jeg rekket opp 3 hauger med tråd.. :)) 😀 og har av den 
grunn satt meg på et rom som er under oppussing og tomt. Heldigvis går det fort å hekle igjen..
med  så stoor nål.  Til høyre ser du jo at det er ALT for mange buer.. heheh..
Når jeg ringer en av mine hekleproffe venner, hva tror du er det første spørsmålet??
Har du lest hele oppsrkifta først? NEI…det er ofte der tålmodigheten kobler ut  og turboSusn
kobler inn… :))

En god venn og blogger.
Jeg angrer for at jeg ikke har spart på alle mine gamle sengetøy når jeg har rydda… for min venn
ENGLAS.BLOGG.NO hun har nemlig spart og fått og revet de opp til filler. Jeg har for det meste 
stretch laken…så vet ikke helt om det går like lett… :))  Du bør ta en titt hos Englas trykk på blå link.
Engla har såå mange morsomme  ting hun har laget og jeg vet hun har mye å by på
fremover også.

               

RESULTATET
Jaja, så skippa jeg planen og fant ut at jeg hadde for øyeblikket ikke konsentrasjon 
nok til å telle riktig, men  MÅLET NÅDD!!!  ..men på hvilken måte og hvem bryr seg annet  enn
 Vesla som  var glad for en passende matte på sitt nyoppussede rom. Så matten kunne nok vært større,
med noen runder ekstra og en annen  kant rundt. MEEEN LIKE FIN ! 

                       

Ja, hun ble så glad for den lille amigurummien (bamsen) så den er  med på det 
meste. Møkkete og lykkelig. Luftballongen er funnet på underveis og laget litt senere. 🙂

                     

Ønsker deg en dag med mange heklefeil hvis det kan gjøre det finere 🙂 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK:
TRYKK PÅ DENNE LINKEN; OG MELD DEG INN I GRUPPA:
Susns sang og smurferi. VELKOMMEN !!!

Her blir det også publisert om jeg skal opptre med musikk og sang. 

#hekletluftballong #fallskjermhopper #heklet matte #heklet fillerye #interiør #heklainteriør
#lilla #heklabamse #rekkeopp #heklafeil

 

17 kommentarer

Siste innlegg