GLUTENFRI GROVBAKST MED ELIN CORNELL – MIN FAVORITT !

Trenger du oppskrifter og tips, LES !  

Det er mange som har spurt meg etter oppskrift på grovere brød, rundstykker og bakst.
Det finnes noen ferdigbakte på markedet,  men dette er desidert best.
Dette er vinneren for min del !! 
 
Melet er : Uten Gluten, uten hvete, uten bokhvete, uten Gjær og uten sukker.

Når jeg fant dette melet og det stod ferdigbakt første gangen var jeg veldig spent.
Det var ikke noe tvil om at det var grovt. 

               

Nettop fordi at andre typer glutenfrie brød  ikke holder seg ferskt så lenge  går det oftest i rundstykker
eller knekkebrød for min del, men disse kan du oppbevare på en fjøl eller under et håndkle
i flere dager når de er nybakt og stekt.
De er og fine å fryse .
Ta de opp rett før du skal spise og tin de i microen, eller sett de inn i kald ovn på  200 grader
på varmluft.  Da er de som ferske etter ca 15 min.  Få flere tips i videoen på linken lenger ned. 

Oppskriften står bak på pakken. Jeg bruker stekeplater  fra ikea som er beregnet
på muffins. Formene smører jeg godt med olje. Det blir nesten 2 brett av en melpakke.
Du kan sikkert bruke andre muffinsformer  eller lage de slik Elin Cornell selv gjør det
i ELIN CORNELLS BAKEVIDEO.

               

Jeg prøvde å plukke ut noe av det viktigste  på Cornells sider, men fant ut at alt
var like interresant og viktig for oss med matvareallergier / matvareintoleranser. 
Cornells Alterntiv Mel-og Frøblandinger er glutenfri fra naturens side.
Blandingene består av økologiske og næringsrike korn og frø.
De langsomme karbohydrater gir et såkalt lavkarbo måltid som er gunstig
for å stabilisere blodsukkeret.  
Jeg anbefaler å  lese dette selv på linken nedenfor.

CORNELLS MELBLANDINGER  

VIL DU FØLGE BLOGGEN MIN PÅ FACEBOOK, Se nederst på innlegget. 

Det er så mye godt og grovt i disse rundstykkene og magen får 
virkelig noe å jobbe med. Dermed fungerer magen min bedre også. 
Dette er det  beste grove jeg har fått til. Nyter det gjerne md avocadoskiver
med salt og pepper på. 

Cornells Alternativ er produkter som hovedsakelig er basert på en blanding
mellom de to kornslagene Quinua og Amarant. TRYKK HER
kan du lese mer om kornslagene, deres opprinnelse og helsebringende egenskaper.

     

Jeg vil anbefale å få med oppskriftsbladet, der var det mange fler av Elin`s oppskrifter.

Jeg gleder meg til å prøve de nye også,

               
Et delt rundstykke på framsiden av oppskriftsheftet her. 

LYKKE TIL  Her en 1 av de. 🙂 

                     

Håper du fikk noen tips som kan hjelpe for nettop deg ! 

Til deg som bor i Nittedal og omegn:

Jeg kjøper mine melpakker på Brødbakerne på Gjelleråsen (ved Jet)  , men
de kan og bestilles på nettsider HER .

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK? 
TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN, LOGG DEG INN OG
MELD DEG INN I GRUPPEN: Susns sang og smurferi
. VELKOMMEN ALLE SOM VIL!!
 

#Cornellsmelblanding #Cornellmel #Cornellknekkebrød #grovglutenfrierundstykker
#grovtglutenfritt #glutenfrierundstykker #elincornellsmelblanding #elincornellsmelblanding
#glutenfrieknekkebrød #utenglutenmelkoggjær #bakingutengjær

 

 

4 kommentarer
    1. Herlig med grove rundstykker da 🙂 Det er det beste. Og knekkebrød også forresten, veldig godt 😀 Jeg er ikke så glad i å bake selv, men elsker grove som jeg kjøper. Men jeg kunne tenke meg å prøve litt glutenfritt og uten en del av de andre tingene ja, for jeg tåler ikke alt mulig. Men vet ikke helt HVA ennå..bortsett fra melk… i store doser..

    2. frodith: Ja, de er såå gode! Disse er og så kjappe å lage. Til og med for de som ikke baker så mye 😉 Godt du vet bittelitt hva du ikke tåler så godt! Det er bare å prøve å utelukke visse ting i perioder, ihvertfall hvis man ikke har utslag på allergitester. 🙂

      Lykke til!! 🙂

    3. sv: Tusen takk for det 🙂 Det er en av mange jobber jeg har søkt på, hehe, men de trengte ikke noen folk akkurat nå, men ville ha en prat med meg uansett i tilfelle de får behov for meg/noen senere 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg