Heklet OL lue med norske flagg – Hurraa!! /Oppskrift

Nå tror du sikkert jeg har gitt meg over og blitt tapt til sporten… 😉 
Neida, det er nok ikke så ille.. Bare  et prosjekt i OL tiden..

Som alt annet  jeg lager  blir som oftest det meste med mitt eget preg på,
slik er det vel for de fleste. Med mindre du slavisk følger en oppskrift. 
 

I min familie sier de bare: Det klør !
Så da blir det bommullsgarn  for vår del, og da er det bare å sette i gang å
lykkes.. ja eller misslykkes.  :)) 

Jeg kan vel si jeg har heklet den 2-3 ganger. For jeg har som vanlig rekket den opp..
Heklet etter oppskriften til Ullkurven . Trykk på linken hvis du vil laste ned 
oppskriften.

Jeg brukte Gjesdal  Bommull sport garn. Dobbelt. Med 4,00 heklenål.
Det står at hver runde startes med 3  luftmasker, den juksa jeg til
en halvstav alikevel, ellers ble det stygt.  Jeg måtte  slutte å øke ved  “7 halvstaver”  for at den 
skulle passe meg… noe jeg trodde den skulle, men nei da, den ble nokakurat litt for vid,
det ble til en som var “tjukkere i huet” ..det ble gubben.

Han blir den heldige eieren av den første. 

             

Flagget er også hekla. 🙂 Kan vel ikke helt si om jeg husker hvordan jeg gjorde det..
men skal vel klare å hoste det frem om noen trenger det. Eller zoom bildene lenger ned.

             

Til slutt synes jeg det ble litt “brå slutt,” så jeg heklet krepsemasker. Da ble kanten slik 
jeg likte den. 

Så er vel dette et fint prosjekt for de som vil bli fort ferdig. :)) Hadde jeg 
ikke rekket den opp  så mange ganger hadde den sikkert vært ferdig på
en kveld foran tv`n.  Det meste ble heklet  i evighetenes telefonkøer med ulike instanser. 😉
Dermed har man gjort noe  vettugt ut av de kjedelige minuttene og 😉 

                    

Det må vel være lov å hekle det man vil å sy på. Tenkte og på å  sy /brodere på OL ringen
også, men da var jeg for ivrig  for å bli ferdig igjen. 

Hepp hepp!! Ønsker alle mine lesere en  fin Valentinsdag… For de som bryr seg om den 😉
Her i huset er vi like kjærlige hver dag 🙂 <3

#ollue #ol2014lue #heklalue #hekletlue #heklaollue #telefonkøprosjekt  #lueavhalvstaver
#halvstaver #halvstavlue #ollue2014

 

11 kommentarer
    1. haha… du vet det er fredag når denne setningen:
      **Så da blir det bommullsgarn for vår del**
      leses som..:
      “så da blir det bollemusgarn for vår del”….
      ere mulig…

    2. Hurra for fineste dama, men fine lua!!!
      Er lei ol jeg og har ikke sett noe, savner faktisk hotel cæsar og alt det andre. Dumt de skulle sende det på den eneste kanalen jeg ser på…
      Ja,ja jeg ser jo faktisk neste aldri på tv alikevel også er det jo gøy å høre at norge har gjort det så bra da 🙂
      Kos deg og ha en superfin dag videre fineste susn <3
      Stoooor klem fra Engla

    3. Nå skal jeg sette meg til med OL framover 😀 NÅ har jeg nemlig vinterferie 😀 Og jeg burde kanskje gå løs på en OL-lue jeg også. Men armene er fremdeles ødelagte etter tunikaen jeg heklet 😀 må hvile mer 😀 Den lua ble kjempefin, og herlig du heklet flagget også 🙂 Hekling er tingen altså 🙂

    4. frodith: uff ikke bra du har blitt “langarma” 😉 men den er enkel og går fort.. eneste er at jeg får litt krampe inni tommelleddet pga dobbel tråd så litt stramt. 🙂

      Jaa, flagget er også heklet, det blåe og det hvite er heklet for seg og sydd på oppå… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg