Tom for middagstips, morsomt og inspirerende :)

ALLTID FULL AV IDEER FOR GODE, NÆRINGSRIKE MIDDAGER. NOT !!

Går du tom for ideer?
Leter du etter gode spennende middagstips?
Det gjør ihvertfall jeg. Derfor blir jeg så tilfreds når jeg plutselig
kommer over noe som gjør at jeg får nye ideer. 🙂

Det er ikke sikkert du har så mange utfordringer med middager,
men med mange  ingredienser jeg ikke tåler og noen som barna ikke tåler
så til slutt noe gubben ikke tåler, sier det seg selv at jeg må være
litt i overkant kreativ. 

Den hender jeg stanger i mine samme gamle oppskrifter og kreativiteten
sitter fanget  i et mønster..  Hjææælp!!

ENDELIG NOE NYTT  , SPIRALKUTTER
Jeg er på ingen måte fastkjørt i en stil  eller en retning verken religiøst
eller “fanatisk” når det gjelder mat, men jeg liker å prøve noe nytt.
Jeg har en sterk kjærlighet for kokebøker og spessielt de med noen sunnere
oppskrifter. Selvom jeg elsker de gode gamle også.
Jeg er heller ikke i utgangspunktet opptatt av sunnhet, men jeg
har ikke det høyeste aktivitetsnivået pga min helse og må derfor begrense
inntaket av mat og godis, naturlig nok. Inntaket bør jo være i samsvar med
aktivitsnivået?..Eller.. 😉  Derfor retter jeg oppmerksomheten min
mest mot de sunnere alternativene.

                                 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG , LEGG DEG TIL I GRUPPA MI VED Å TRYKKE PÅ DENNE TEKSTEN
og velg: Bli medlem. 

Dette er min første runde med denne morsomme “dingsen” av et kjøkkenredskap.
Jeg er av de som blir irritert når folk mener de har en topp 10 liste av “kjøkkenstæsj”
de aldri bruker. Jeg har ,eks  raklett og fondy og mange andre “dingser” , (som sikkert
er blant andres topp 10, stabla vekk) men du verden
som det blir bruk hert. Vi bruker dette myyye, men man må jo gidde å ta det frem 😉
Jeg synes det er gøy å lage spennende måltider hvis jeg har gode redskaper.. Gubben har
en del driller i mange prisklasser..og ikke minst andre verktøy for ekte
gubber, så hvorfor skal ikke jeg ha fyllt opp 
“verktøykassa” mi. 

  

Denne synes jeg var kjempe morsom. Vil du vite om denne “DINGSEN” trykk HER 
Dette er  en typisk dings for de som lager Rawfood.
Etter at jeg og minsten hadde spiralisert oss  stekte jeg  spiralpotetene for seg ,
og så stekte jeg det andre etterpå.  Masse krydder. Det blir jo også
litt som vegansk spaghetti. Uansett ble det en NY  og morsom  rett,.. og i dagene etter ble 
det enda mer av det gode … 

Gubben som prøvekaknin. 
Takk og lov har jeg en gubbe som er takknemlig for middagene han får og han synes og dette
var spennende. 

  

BLIR DU FRISTET ?

Minsten synes også det var festlig nok å lage mat.. å trylle en gulrot til  de lengste spiraler
var veeldig morsom :)) 
Den første dagen laget jeg  kamskjell vedsiden av, men for å være ærlig glemte jeg
litt hva jeg burde ha vedsiden av for dette ble liksom hovedfokuset …hihih, så for at den stakkars 
gubben ikke skulle tro jeg hadde “kobla ut”  fant jeg  noen kamskjell…mmmm… KJEMPEGODT !

                         

Denne lille soppåkeren ble til av seg selv… hihihi, såå søte. Dette så jo kosleig ut
å pynte med  uten å måtte  holde på med pynt i en evighet 😉 
Sopp av, reddik, squash, gulrot og potet 🙂 Fikk du lyst på noe nytt i kjøkkenverktøykassa di?
www.rawshop.no , 🙂 

Dag nummer 2 fant jeg en rett fra Rawfood kokeboka …de var supergode, men 
jeg hadde jo glemt at gubben ikke tålte valnøtter… hihihi… kjerringa si det 😀

                         
                        Mine ble litt annerledes for jeg manglet purre, men ellers spennende ny smak. 🙂

                         Hyggelig nok , kom min Coach innom, så han fikk smake. :)) Han likte det 🙂

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN OG 
meld deg inn ved å trykke BLI MEDLEM.
 
Da blir du oppdatert på når jeg legger ut noe nytt.
I tillegg vil jeg på den siden publisere når jeg skal synge / opptre eller delta på annet.

#rawshop #spiralmat #spiralsalat #matideer #middagsideer #middagsinspirasjon #middagstips
#matoppskrift #oppskrift #middag  #sunnmiddag

 

 

9 kommentarer
    1. Åh her var det masse som frister 🙂
      Dette må da virkelig være en kul duppedings 🙂
      Sånn skulle jeg også hatt, må bare bygge på litt først :p
      Ha en fin mandag videre søteste Susn <3
      Stooor klem fra Engla

    2. Det så fantastisk godt ut alt det der da, og jeg strever mye UTEN å ha for mye allergier. Litt fordi jeg er lat på kjøkkenet og litt fordi jeg eier ikke kreativitet på MAT-fronten… Men kan hente litt ideer her kanskje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg