Morro med pjoning og restegarn :) Små julegavetips.

Gave fra en god venn <3

Jeg fikk en gave av en god venn. Dette var blant de første
tingene hun hadde laget med hekling. Det synes ikke. 🙂
Jeg har brukt den sååå mye og den er såå herlig å varme seg
i og er mer som et pledd. (Hekla jakke lenger ned)

Hun sendte med en pose med 4  bittesmågarnnøster, som var
restene. De har “gjemt” seg unna i et par år… 
Omside dukket disse smånøstene opp blant “terrapottakotter” 😉 , rot og enda 
mer rot. Fargene er så fine synes jeg. Reagerte du på ordet?? … 😉 Når importne
husmødre snakker kan det fort bli bakket snakvendt 😉 Sitat: En annen god venninne.

                               En nabo viste meg raskt denne pjoningen og vips så kunne  jeg lage
                                                              noe med disse små nøstene. 

                                          

                                                                        Vanter uten fingre…

  

Jeg synes det ble et fint mønster i de og fint for meg at det er gjort på et par timer. :-)) 😉

Jeg måtte kjøpe litt garn i tillegg da, for det holdt ikke til 2 hele vanter, så de har fått en mørkegrå
farge på selve “hånda”.

Må vel  vise frem “kåpa” også. Et plagg jeg bærer med takknemlighet, glede og stolthet. 🙂

                                           

                                          Den rekker meg til under knærne og varmer godt på rumpa 🙂

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN,
(Evnt LOGG DEG INN)  OG MELD DEG INN I GRUPPA:
Susns sang og smurferi. 

 

#heklavanter #pjoning #pjone #hekling #heklakåpe #hekledevanter #heklavanter #heklavotter
#DIY #smågaver #julegavetips

 

4 kommentarer
    1. Hva er PJONING? 😀 De pulsvantene ble fine 🙂 Skikkelig lekker fargekobinasjon 🙂 Litt mer vanskelig å se den kåpa, men fargene så herlig ut 🙂

    2. Wow, så flott både kåpe og pulsvanter <3
      Pulsvanter er så godt å gå med og dekorativt er det også 🙂
      Er det pjoning man bruker en sånn rund plastdings til å "hekle" med?
      Ønsker deg en riktig god natt <3
      Nattaklem fra Engla

    3. Engla: Takk 🙂

      Nei, jeg vet ikke om man skal bruke noe ekstra greie til å pjone men mulig det… jeg brukte bare vanlig heklenå, 5,5 og 5,00 …Sjekk på svaret jeg gav til Frodith lenger ned…der står det hvordan jeg gjorde det 🙂

      Nattinatti søta 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg