Hjemmelaget mandel /- nøtte melk på 1-2……3 :)

Hjemmelaget mandelmelk.

Oppskriten var enkel.
Sett de bare i vann over natten.
Skyll de godt dagen etter  i vann.
Putt de i en kraftig blender. Jeg har kjøpt min på 
www.rawshop.no 
Med denne rakk jeg ikke si “høyesterettsjustitiarius” riktig  før alt var i fineste pulver…festlig
nok for en blogger 😀 :-)) (Testordet om jeg er i søvne om morningen…) 

                  

Jeg kjøpte inn 4 poser mandler, men ble jo desto mer glad da det stod …2,5 dl… i oppskriften på pakken så 
jeg trengte ikke mer enn 2,5 dl for å få 7,5 dl ferdig mandelmelk, så da blir det ihvertfall
billigere å lage egen enn å kjøpe. 🙂

   

Jeg tilsetter det jeg liker. Prøvde med vaniljepulver og en liten skje med lynghonning. Det jeg hadde.

Så tømmer jeg alt over i en nøttemelkpose kjøpt på www.rawshop.no den og. Da kan jeg nyte synet
av “kunst” . Melken som pipler ut… :-)) 

   

Som du ser på bildet til høyre, blir det og igjen mandelmasse. Hepp !! Da må det bli noe mandelgodt
til kvelds kanskje. 

  

Dermed ble det en “ikkeplanlagt” kopp kakao  i morgensolen på verandaen. 🙂 Kakao og sukrin.
Kan ikke huske sist … GODT JA ! <3

  

Så som vanlig med “alt annet..” må jeg jo lage is av det  😉 Is må man ha… 😛
Hadde jeg vist det var så fort gjort skulle jeg gjort det før. 
Melken holder seg i ca 5 dager i kjøleskapet.

                                                 Ønsker dere tittere / lesere en fin dag og god helg! 

                                 

#mandelmelk #hjemmelagetmandelmelk #nøttemelk #hjemmelagetnøtteogmandelmelk
#blender #mandelmelkkakao #nøttemelkpose #mandelmelkpose #posetilsiling


 

 

7 kommentarer

Siste innlegg