Glutenfri, melkefri “GUMMIGRYTE” med kylling Til Påskegjestene

Gummigryta mi er god! 

Du trenger, 3 farger paprika, en purre, 1 soyayoghurt /lettrømme/lactosefri rømme, 1-2
terninger kyllingkraft / ekte kraft, 1 hel kylling / 2 pk ferdig plukka kylling, 3-4 kyllingfileeter.
 

Overlege Berit Nordstrand sier i sine kokebøker at vi skal “spise regnbuen”
og denne har jo med noen av fargene. 🙂

Hvorfor jeg kaller den Gummigryte? 
Har du kjøpt deg en av de nye fancy tannbørstene på Super`n? Når du har pusset nok kommer 
lyden av gummi mot tenna.. 😉 Denne lyden  på tenna får jeg også av denne gryta.
Og i manko på hva denne gryta heter har jeg valgt Gummigryte.

              

                                         

Oppskrift:
 
-Kutt opp 1 grønn, 1 rød og en gul paprika, 1 purre (ikke nødv hele) 
Vend  det litt i panna ( jeg steker i brun cocosa) 
 
Krydre med :

Rikelig med Paprika krydder, salt, pepper, aromat (kan være litt melkesukker i) 
gjerne bittelitt hvitløkskrydder

Tøm på 3-4,5 dl vann (ettersom hvor mye grønnt og kylling) tilsett 1-2 oppskåret
kyllingkraftterning 
La det småkoke i ca 5 min.

Tilsett: 

En sklætt (5-8 SS) soyayoghurt hvis du ikke tåler rømme.
Best resultat med vanlig rømme / lettrømme / Lactosefri lettrømme.
La det koke en liten stund til.

Server gjerne med latmannsris 😉 ( De posene)  Om du ikke lager noe bedre.

FØLG MEG PÅ FACEBOOK: 
MELD DEG INN I GRUPPEN: Susns sang og smurferi   Gjerne ved å trykke 
på den blå teksten.

#påskegryte #lettvintmat #nydeligoppskrift #kyllingryte #kyllingoppskrift 

 

4 kommentarer
    1. Wow, det så utrolig godt ut da og veldig fargerikt 🙂
      Yummi <3
      Ønsker deg en herlig dag min venn <3
      Stoooor god klem på vei

    2. Artig navn på gryta 😉 selv om jeg ikke skjønte helt den gummilyden 😀 men det er en helt herlig gryte, det er jeg sikker på. Og kylling er knall, og passer perfekt i påsken <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg