Glutenfri, sukkerfri, eggehvitefri og melkefri kake. til 17 mai.

Ferdigpakker eller fra bunnen?
Tips til de som skal lage glutenfri  kake til 17 mai og levere på skolen. Klipp ut ingredienslista
og det du har tilsatt og legg ved på et skilt  og vips, du gleder flere alergikere på 17 mai.  
Ja takk, begge deler. God og saftig kake med aprikos. Eller annet oppå.
Jeg lager det meste fra bunnen så når jeg endelig finner
noen enkle løsninger skjemmes jeg ikke for min ferdigpakkelatskap. 😛

Noe mat må til og med lages dobbelt , med- og utenvarianter. Så Hurra for litt ferdigmat innimellom. 

Kom over en pakke som jeg raskt nappet til meg. I min iver har jeg nok oversett at det skulle 
tilsettes egg. Så da var det bare å prøve med 4 eggeplommer for min del. Tilsatte NO EGG
(blandet som eggehvite) og 4 TØRRE eggeplommer. Jeg brukte Cocosa-brun som olje. 
  

Vil du også prøve denne kan du bestille ved å trykke på bildet til høyre. Eller HER Det er mange helsekostbutikker
som har disse nå.

  

Jeg tåler plomma, så etter jeg har skilt hviten fra  plomma og klypet av hinna, ruller jeg den noen turer i en tørr,
ren hånd. 

Så MÅÅÅ jeg jo bare legge ut Papirtrikset til Jamie Oliver 😉 :-))

  
  

..som gjør det lettere å flytte kaka over på et fat 🙂 Hepphepp, spis i vei. Denne er og mange hakk sunnere
enn vanlige kaker, så spis med bedre samvittighet …hvis du er av de som får dårlig samviitighet da. 😉
Jeg tar det som et måltid 😉

Vil du følge meg på Facebook:
TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN  / LINKEN, OG MELD DEG INN I GRUPPA:
Susns sang og smurferi

Her blir det ohså publisert de steden jeg opptrer på. VELKOMMEN!! 

                                 

#gluteneggehvitefri #glutenfri #melkefrikakek #sukkerfrisunnkake #sunnerekake #Glutenfriferdigkake
#glutenogmelkefri17maikake #sunnkake 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg