Enkelt å lage vårruller. (gluten-melke-og eggehvitefri)

Enkelt og godt med vårruller. 

Vårruller med salat og sweet chili saus. Denne gangen ble det ris som tilbehør.  
Som fyll er det brukt glutenfri spaghetti / nudler, så det er best med noe
grønt. Ja, takk til en god salat 😉
 

 

Det er bare fantasien som stopper deg når du skal skal velge fyll, men de første gangene disse ble
laget brukte jeg dette.

Oppskrift:
I denne:
 Kyllingkjøttdeig, champignon, raspet gulrot, løk / vårløk, spaghetti.

-Stek kjøttdeig og ditt ønskede fyll, med ønsket krydder og soyasaus. (glutenfri soyasaus hvis du er av 
mine nærmeste) . 😉

– Kok nudler, eller glutenfri spaghetti, gjerne med litt krydder som gir  smak. 

  

 

-Bland fyllet i en bolle, og tilsett nudler / spaghettien og  eggeplomme (r) ,
– krydre litt ekstra og bland godt med gutenfri soyasaus. 
-Bløt opp rispapir (glutenfri) les ingredienslisten. Les på pakken hvor lang tid rispapiret må bløtlegges. 
 

                       

De første gangene jeg laget vårruller med rispapir, frityrstekte jeg de. Hrmpf!!!  De ble “sprengt”.
Neste gang prøvde jeg å steke de i en ildfast form med en god dæsj olje, greit no. Så  stekte
jeg de i stekepanna med olje. Suksess!!
Jeg undret hvorfor de ikke så slik ut som på resturant eller hos en 
bekjent som er god på dette. 
Nå skjønner jeg at resultatet spesielt i frityrgryte funker best med vårruller som er laget 
med rispapir av hvetemel. De kan jeg desverre ikke spise.

Vil du steke de i stekeovnen så legg de på bakepapir og pensle de med olje. 
Stekes i ca 20min eller til de er gyllne.

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, SÅ TRYKK HER og meld deg inn i 
gruppen: Susns sang og smurferi. Her kommer det også oppdateringer på konserter
jeg deltar på 🙂

#glutenfrievårruller #hjemmelagedevårruller #vårrulleririspapir 

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg