Nydelige sunne havrekjeks- gluten- egg- melke- og sukkerfri.

Havrekjeks til lunsj. <3

 

OPPSKRIFT: ca 24 stk

2 dl mandelmelk / rismelk / soyamelk eller den du tåler. 
4 ts fiberhusk
Blandes godt, svelle i ca 15 min
—————————-

ca 7 dl glutenfri havregryn, litt kan erstattes med mandelmel / peanøttmel 
100 g cocosa 
1/2 ts  salt
2 ts bakepulver
3-4 ss sukrin og/ eller annen søtning om ønskelig.
Bland tørt, så vått.

Legg det på et bakepapir og klem flatt med et annet bakepapir.
7-8mm tykkelse liker jeg godt, da blir de litt myke, lager du de tynnere
blir de mer sprø.

Stikk ut rundinger med et glass.
Stekes ca 15 min , (litt lenger hvis det trengs)  i 200 grader.

Jeg har og duppet de i litt sunn smeltet sjokolade  🙂

Kan serveres med soyayoghurt og sukkerfritt syltetøy. (med t-skje) 😉
I “gode-gamledager” da
jeg spiste alt som var usunnt, brukte jeg og en god venn å spise mengder digestive kjeks,
de duppet vi i rømme og syltetøy som vi hadde i klætter
på en tallerken… mmmm…., men dette er min sunne variant
av dette 😉

VIL DU FØLGE MEG PÅ FACEBOOK?: TRYKK HER  og meld deg inn i min
gruppe: Susns sang og smurferi 😉

Her vil det også bli publisert om hvor jeg opptrer med sang

 

#havrekjeks #glutenfri #sukkerfri #eggefri #melkefri #sunnerehavrekjeks 
#sunnkjeks 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg