HAR DU SPYBIL?

Hvem tar de beste biltestene?
Har lyst til å bli med han autifil-gærningen  å teste biler, men
ikke med slæddefaktor eller fart, komfort eller stash ?!


 

Det burde vært en slik test, er du ikke enig?
 
Jeg synes mange  biler nå er mer fancy enn spyvennlige og med  former som et velbrukt såpestykke
skal de liksom være gode på alle områder..
Vinduene sitter som  striper langt oppå bilen med linjer
smalere og finere enn de fineste toppbloggerne.
.
Men hvem tenker på hva som er praktisk? Sett fra de “bilsjuk-tvert-kategorien-folk”
Med mine nært 160 cm på strømpelesten  føler jeg kvalmen bre seg
omtrent før bilturen har startet i disse fancy bilene.
At det måler 65-80 cm fra rumpepunktet i setet og
opp til vinduet…gjør både min og mange barns mulighet til å se Norges
vakre natur ganske liten. Da ble det plutselig bra med en stoor rumpe.. (dig.)

En venn kommer, viser stolt frem sin nye bil. Jeg setter meg i baksetet
og får spørsmålet: Her kan du vel sitte godt  når vi skal på venninnetur ?
Litt småstolt.
Jeg KAN jo ikke det,( i baksetet)  jeg rekker jo f..meg ikke opp til vinduet og ser ikke en dritt.
..MEN Sikkerhet det er viktig… Så greit å ikke ha så store vinduer ! …eh.. Hva skal jeg svare?!?

Maaange av de som selger biler har ikke engang tatt bilde av dette i annonsen sin…
Og heller ikke nevnt noe om det. 🙁

Men HVOR  mye sikkert er det når lyden av oppkast på tur fra magesekken 
og opp halsen flytter fokuset ditt fra veien. Når du febrilsk leter etter ideer om hvordan du kan redde 
interiøret i bilen? For ikke snakke om å redde de posene som står foran en snart vidåpen
barnemunn i dørken med mat for de neste 3 dager i.
Du er både på på veien og nedi dørken og et sted mellom magesyre og spiserøret til ungen
i tankene… $%##&//&/$%$7 Fuc..!!  Har vi en tom pose, er det noe avkjørsel her?

Det er mulig dine barn tåler både bakovervendt sete OG frimerkestore vinduer.
Lucky you!! 
Jeg for min del, MÅ sitte foran selv. Ikke pokker om jeg setter meg bak for at ungene
skal kvikne til heller… De er IKKE tjent med en mor som er dårlig selv. Unga går foran,
men ikke ikke bilen.

Flyinnstruks ved katastrofe: Sett først oksygenmasken på deg selv
FØR du redder barnet eller andre. 

Er du så heldig å ha en bil hvor du i det minste får kjeften over vinduskarmen, og ungen
er bevist nok til å få det UT av vinduet er du kanskje LITT mer heldig.
Selv om min venn lenge etterpå sleit med spylukt lenge etter  hendelsen, hver gang
hun åpnet bakruta.. 😀 (Takk for lånet bilde Thea! ) 

                                             

Takk o lov har de fleste 70-90 talls foreldre bedt pent om unnskyldning for at 
våre utfordringer var større enn nå. (På noen områder..) Da tobakkrøyken veltet ut av vinduene
og vi i det hele tatt  var heldige hvis vi fikk lov til å åpne  et vindu mer enn en 2 cm`rs åpning… i fare for at røyken 
dems brant for fort opp med  litt vind i bilen.. Takk for at det i det minste var større vinduer. 
(om ikke annet)

                                              

Til gjengjeld kunne vi sitte uten sikkerhetsbelte, med beina på hver sin side av 
midtkonsollen. 😛   DA hadde vi i det minste oversikt… Mulig det
var gått over før  90-tallet foresten.
 

SÅ SYNES DU det burde vært spystjerner / spyterningkast / spybilrangering
på bilsalg? DET synes jeg. Så jeg synes han Autofilkjekken skal starte denne.
Fritt for IKKE å delta. 

                                          
                                          
                                         

SPYTERNINGKAST 6 For din fiiine bil!

Veimerking burde også vært spymerket. Enten med hvor høy spyfaktor
denne veien har med svinger, og ikke meinst Telehiv samtidig = HØY SPYFAKTOR!

                                                
                                                Bilde lånt av Google. 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK? : TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN,
(Logg deg inn, hvis du ikke alltid er pålogget da) OG MELD DEG INN I GRUPPA:
SUSNS SANG OG SMURFERI.
 

#spybil #spysjuk #bilsjuk #bilsyk #spyutavvinduet #spyfaktor #høyspyfaktor #spyibil 
#spybiler
 

4 kommentarer
    1. Jeg kjører lite bil, for har ikke selv. Men kjenner til problemet fra jeg var liten. Magen min funker bedre så, men det var umulig før å holde seg. Og spy-sikre-biler burde ha vært et kriterium for salg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg