Ferie – Luksus eller Samvær, verdier, hvile, Tid sammen. <3

TID SAMMMEN <3

Består din tid av hit -dit, alt og mer og mye av morro?
Jeg setter ihvertfall stor pris på bare å være sammen.
Vi reiste ikke på dyre, luksusferier og var heller ikke over
mange landegrenser i feriene i min barndom. Mulig Svenskegrensa ble krysset
og kanskje en og annen gang vi kom oss til der det skal være deilig 
å være Norsk. Dette i et telt grønnere enn gusj og i bil uten sikkerthetsbelter.
Jeg synes vi alikevel har hatt knallfine ferier. 
De barndomsferiene jeg husker mest fra er kanskje de i vårt eget vakre land. Norge <3

3 unger i baksetet og til tider flere hunder. På besøk til slekt og venner.
Mest av alt var det godt å kunne reise til Oldemor eller andre slektninger vi sjelden
fikk treffe ellers i året. Ikke noe sengetøy var så godt å legge seg i som Oldemor sitt.

Hvorfor skal det ikke være med stolthet en kan fortelle fra ferie uten 
at en fet feriepengekonto har blitt lagt igjen på øyer med de hviteste strender? Eller
all inklusivehoteller i sydhavet. 
Hvorfor må vi putte inn  5 dobbelt med nye tidsklemmer for å sørge for å rekke over 
ALT for mye i ferien?  

Det knirker rytmisk fra fjærene i Hammocken, nesten meditativt.
Minsten har funnet frem strikkepinnene og legger selv opp sine masker.
Under bordet som for hvert fraspark kan vippe det over ende kan jeg se voffsen
rulle seg lykkelig i hvitkløver og gress..

– Mamma, hvor stor ønsker du den? Du kan velge…
– <3
– Den er til heklenålene dine, så det blir litt mer ryddig i boksen din.

Jeg hekler, minsten lager noe nyttig til meg…
Jeg setter  pris på TIDEN vi har sammen. Tiden med hverandre <3 Øyeblikk verdt mer enn 
det meste. <3

Tid, betyr GODE samtaler. Noe annet viktig i øyeblikkene som nytes er FARTEN
på Hammocken… At den er stor nok. Trening får vi og. Hvem klarer holde beina
lengst opp. Vil den gå helt rundt? Tiden sammen er verdt om hammoctrekket ryker.. og hadde det skjedd 
vil jeg tro det hadde blitt husket. 🙂 

Et av 2014`s ferieminner  vil være gaven jeg fikk fra deg. <3 

  

Tuuusen takk lille venn. <3 LYKKE ER Å GI <3 LYKKE ER Å FÅ <3 ..Fra deg…Nå blir det system i sakene mine. 🙂

Heldige oss som og fikk besøk fra noen flotte folk og fikk le, skravle og nyte flere gode øyeblikk sammen.
Ikke minst fikk minsten god hjelp til å felle av. Noe ikke mamma`n husker. 😉

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK , TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN og meld deg inn i gruppa:
Susns sang og smurferi.

Hva synes du er viktig i ferien? 

#ferieminner #lykke #tidsammen

 

 

4 kommentarer
    1. Fint innlegg du har skrevet. Hørtest koselig ut. Et av de øyeblikkene man bør gjemme i sitt hjerte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg