Babyshower eller Barselgaver. Hekla musetøfler.

Strikka eller hekla, Det kan du velge.

Oppskriften jeg fant er strikkeoppskrift, så for å få de hekla 
måtte jeg finne på oppskriften selv.

 
Jeg synes  babytightsen med dyrene på var såååå herlig <3 De passet
såå fint til musetøflene. 🙂

 

Så var det  2 gensere i beige og rosa med 2 bodyer til tvillinger. 
2 stk bodyer  i brunt og beige med treningsbukse til en gutt. Så her 
skal dete bli trening for lillegutt . 😉

 

Tenkte også musetøfler til den grå strikkakjolen, men jeg rakk ikke få de ferdige
til den gaven, så det ble sølvuggs. 🙂

OPPSKRIFT PÅ STRIKKA TØFFLER , TRYKK HER.

(Forsøk på… ) Oppskrift HEKLA musetøfler 

Legg opp 5 lm Ca 10-12 cm fot.
4 fm i hver lm  i  andre lm fra nåla,
(4 omg) så hekle rundt videre på 3 sider. 12m i alt.

  

På bildet over (til venstre)  har jeg startet med  7 lm da ble den større, men her for å vise. Rakk ikke ta 
bildet  av den minste for den ble så fort ferdig. 😀 🙂
Foran ligger en tøffel som er strikka, så min som er hekla ser du jeg har
startet på hælen og fortsatt rundene rundt så lang jeg vil ha den på 3 sider.

Ca 10 omg, før du fester de sammen igjen, hekle en -2 omg og fell deretter
2 fm sm i hver 3 fm, 
1 omg uten felling
2 fm  sm i annen hver
1 omg uten felling, så
2 fm sm til du har spissen.

Toves i vaskemaskinen. (jeg tok 2 runder)

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE
TEKSTEN /LINKEN, OG MELD DEG INN I GRUPPA:
Susns sang og smurferi.

 
Vil du følge meg på INSTAGRAM, Heter jeg Susnpusen. 🙂

#musetøfler #heklating #heklamusetøfler #hekleoppskrift #oppskrift #håndarbeid

 

8 kommentarer

Siste innlegg