Kreativ utfoldelse i vinter.

Mange kreative dager.
Det mangler ikke oftest på prosjekter,
men ofte på tid å få det ut på bloggen.  

De største prosjektene er verst…for de blir jo aldri ferdig.
Derfor mest morro med de små.

5 Dagers utfordring om å vise frem noe kreativt. 
Dag 2. …Eh …Jeg glemte å utfordre noen andre. 🙂

 Etter jul kunne jeg ta frem symaskina igjen. Og fetaostglassene trengte ny pynt på lokket.
For der var det rødt etter julen.

Fetaostglass  

De 6 kantede fetaost glassene er så fine, men lokkene er lyseblå og kjedelige
så stadig får de ny pynt på lokkene.

I glassene har jeg, hakkede mandler i ett og rosiner i ett og  kokos i det 3 dje,
Som jeg bruker til min egen frokost (kvelds) blanding.
Til julebakinga ble det perlesukker. i det ene glasset  ( Det har jeg absolutt IKKE på på frokostblandinga.)


Det går raskt å sy. 
Vil du sy disse , men ikke føler at du kan det , kan du velge den absolutt
enkleste metoden.

  

Finn noe rundt og klipp rundt.
Sy en sikksakksøm rundt og vips.  Ferdig. 🙂

De neste jeg laget var med ulikt stoff på hver side.
Forandring fryser , så kjerringa og gikk hjuem til gubben 😉

Klipp firkanter.
Ett stoff til  hver side. Stryk de, og legg kantene helt intil hverandre med forsidene mot hverandre.

 

 

Sy en søm rundt kantene.
La det stå 3-4 cm på den ene side, så du har til å vrenge den.
Bruk en butt stor strikkepinne så får du hjørnene  rettet helt ut.
Sy det åpne stykket med en søm  med stoffet på retta.

Jeg setter bare en gummi strikk rundt toppen av glasset, men du kan og sy en liten 
“pose” til gummistrikken, eller bruke en fin tråd.

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE LINKEN,
OG MELD DEG INN I GRUPPEN: Susns sang og smurferi.

VIL DU FØLGE MEG PÅ INSTAGRAM, HETER JEG : Susnpusen.

#DIY #sy #hjemmesydd #hjemmelaget #håndarbeid #fintstoff #stoff #stoffogstil 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg