Sett deg på veska og skli :)

Joda, det kan du..

Hvor ofte har du ikke kommet til en bratt bakke med snø og is…og prøvd
å komme deg sømmelig nok ned uten å gå på trynet..eller ræva.. med armer og bein 
til alle kanter. Du har mest lyst til å sette deg på bæreposen
fra mega og skli, men den er jo full av varer..Da burde du hatt denne veska.


Voksstoff eller litt gummiaktig. Kjøpt på Lillestrøm sysenter. Ja, de hadde flere typer.
Det var ikke det enkleste stoffet å sy med ..men mulig det er bare med min maskin. Stoffet hang fast..
Så det var noen ganger jeg slapp alt jeg hadde i finga og gikk.. telte til 10… eh.. , da var det bare
å vente på bedre ideer. Joda, de kom, de bedre ideene. Matpapir i mellom foten og stoffet.
Da var det fort gjort. 🙂

 

  

Vil du läge denne:

Klipp 2 rektangler så stor som du vil ha veska.
Sy inn kanten du skal ha øverst ved å brette en brett på begge rektanglene..
Klipp 4 like lange remser (så lange som du vil skulderstroppene skal være.
(Stroppene) Sy de sammen 2 og 2 med retta mot hverandre. Vreng de, putt vatt inni eks. med en 
lang strikkepinne.
Veska: Legg forside mot forside  og sy sammen.

 

(Det var lettere å sy når vrangen pekte utover. Slik ble hempene sydd. )

Hvis du synes veska var for fin for å skli på, så MÅÅ du jo ikke gjøre det da heller da.. 😉 ;-P
Da blir den nok fortere oppbrukt eller utsklidd. 😉

Fest til slitt hempene med en enkel søm.

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE LINKEN OG 
MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi. 

På denne gruppa blir det også publisert, ulike steder og arrangementer jeg opptrer på.

VIL DU FØLGE MEG PÅ INSTAGRAM, HETER JEG: Susnpusen 🙂

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg