1 kjole 2 antrekk. Heklatopp.

PROSJEKT UFO …


UFO = Uferdige objekter…og de var det noen av . Så jeg får slenge de ut her. For nå er flere 
blitt ferdige. På tide..

Denne toppen var ment som et tilbehør til svarte klær på Gospelkonsertene jeg er med på.
Hvor vi er kledd i svart og gull. 

Synes denne svarte kjolen var litt kjedelig for anledningen, så jeg  fikk fiffa den opp med litt gulltråd.

 

ENKEL OPPSKRIFT: (Forsøk på..)

Toppen består av 4 slike deler. 2 foran 2 bak. Etter mål. 

– Jeg la opp (56 ca) str small/medium )  lm etter målene mine og har 28 staver . (Den er ganske strech´y)

-Staver i annenhver. (16 omganger)

 En omgang med fastmasker i sidene gjør den litt stivere)

-Hekle de sammen på toppene (som blir rygg og mage) og så

-halvveis eller så langt du vil ha utringing. 😉

Brett!

Prøv den over skuldrene.

Start med staver i lmbuene 1 lm gjenta rundt. (som er beltet rundt magen /livet)  Jeg heklet 

-1 omg fm 

– st i fm over forrige st  (blir 2 fm i mellom stavene)

Neste omganger 2 st i lm buene  (2 st 1 lm) Fortsett 
til livbeltet er så bredt du vil ha det.
Mitt ble 7 omganger.
Avslutt med fm en hel omgang.

Nå skal jeg ikke skryte av at jeg er flinkest i å lage oppskrift, men tanken var god 😉
Jeg burde skrevet ned mens jeg heklet den, men dog etterpåklokskap er jeg god på. 😉

 

Dette garnet er svart og gull i ett, kjøpt på Lillestrøm Sysenter. 🙂

Nål husker jeg ikke, men ca 4

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN
OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi.

Her blir det også publisert når og hvor jeg opptrer.  Velkommen !! 🙂 

VIL DU FØLGE MEG PÅ INSTAGRAM, HETER JEG : Susnpusen. 
Her kommer det og kortere sangklipp.

 

#heklet #diy #hekla #oppskrift #heklaoppskrift #håndarbeid #hjemmeaget diytøy  

 

5 kommentarer

Siste innlegg