Forandring fryder.

Sa kjerringa og snudde på rundbordet..

Ikke alle forandringer fryder heller.. , men så langt er vi fornøyd.

Det kan være skummelt nok og våge seg ut i huskjøp .. i gjen.

Fra hus til leil og så til hus igjen viser vel at vi lever i forandring. Utfordrende nok med store forandringer i livet, men det er jo utenfor comfortsonen det skjer. Da ble det å ta sats i gjen. Våge og vinne…

Det vi savnet mest er det mange av våre venner også nevner på savnelista. Kjellerstue.

Hvem skulle se for seg at dette kunne bli en kose-seg-arena for ungdom.. og litt eldre ungdom.. 😜?

Et mørkt og kaldt kjellerrom, med lecavegger som er blitt mest brukt for lagring..tar en annen form.

Muren ble pusset av en kjekk handyman som stiller opp ofte. Svigerfar er et hyggelig team og selskap og det går naturlig nok med en del kaffe i hyggelig lag ☺

2 dyktige handyhunk’s fikk maling og tapet veggen og de var spente på om de lå 7-8 tapetruller på gulvet dagen etter.. så gleden var så absolutt til stede neste morgen. ( gubben og en kompis) Tapeten hang på.

.. vi må nok baare flytte døra dit. Det er absolutt ikke baare, men det gikk det og.

Det var nok skjevheter på betonggulvet til å bli uvel og svimmel av så avretting måtte til. Og det etter vi hadde fått på fototapet. Det var ikke beste rekkefølgen, men vi berget tapeten med å dekke den til.

Det var minstemann som fikk bestemme hvordan rommet skulle se ut og med tvil gikk vi med på forslagene. Fototapeten i seg selv ga litt uro og gamle 80-tallstraumer kunne føles komme til overflaten. Min bedre halvdel var i grunn ikke så urolig. Han er ikke av den urolige typen heller og bekymrer seg sjelden mye..

Grunnfargen i tapeten var en blåfarge som minnet urovekkende om mitt første kjøkken og muligens det tredje og. Da den kom på veggen, føltes det noe bedre. Den kunne faktisk bli fin.. og det satte i gang noen ideer. Alikevel tenkte jeg at med de lyse fargene som har vært trendy nå, så trengte det ikke bli enkelt å finne matchende interiør.

Tepper gjør rask forandring. Ekstra lydisolasjon trengtes i vegger for å lage «mammaparkering» til meg og piano. En liten gammel kjøkkentv ble hengt opp til ergrelse for meg om at jeg ikke fikk tak i noe større til «pappaparkering» og «ungdomsparkering» for den saks skyld. Ting tar tid. Rom ble ikke bygget på en dag.

Noe manglet.. den lysegrå fargen var ikke helt optimal. Etter noen runder i butikker merket jeg det nappet i 80-tallsinteriørtraumer igjen.. det bugnet jo av matchende blått interiør og jeg trenger vist ikke lenger skjemmes over at jeg har likt dette meget godt tidligere. Jeg var fri.. ☺ Det ble mer blått #nordiskblå og dermed kunne vi ta det litt lenger.

Nå ble det koselig. #nkvv nå koser vi vårs . Nå er det kommet flere lamper enn bare på dart’en. Vi har fått «parkert» alle familiemedlemmer og vi har fått et flerbruksrom. TV stue, spillerom, musikkrom og ungdomsbule.

Farger kan gjøre så mye 😃

Vil du følge meg på Instagram , heter jeg : Susnpusen

Vil du følge min blogg på Facebook Trykk Her og meld deg inn i gruppen: Susns sang og smurferi. Her blir det også publisert om jeg synger offentlig. 😉

Bildet som går i samme farger har jeg malt selv og gnøkkelen i gull er mitt første kontursagprosjekt ☺

Etterhvert kommer det vel opp mer på veggene og. 😊

#trender2017 #fargetrender2017 #blåtoner #interiør #oppussing #kontursag #løvsag #kreativtinteriør #interørinspo #interior #diydekor #økonomiskoppussing #billigoppussing

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg