Fine , glutenfrie rundstykker.

Mine beste rundstykker. Oppskrift til deg.

Det er superhyggelig å bli spurt om oppskrifter.
Morro å vite at flere har glede av mine oppskrifter og koser seg med snacks fra bloggen min.

Jukseutgaven av rundstykkene mine er publisert tidligere, så på tide å dele denne oppskriften.
Disse har vi bakt i så mange år nå at jeg ikke helt vet hvor oppskriften kommer fra. 

 

OPPSKRIFT:

Bland det tørre først.
350 g  glutenfritt mel (evnt med fiber for grovere variant)
1     ss Jyttemel el annet mel
1     ts Bakepulver
———
1     ss fiberhusk blandes med 
ca 4 dl lunkent vann. La det stå litt så det får svellet.
—-
0,5   dl olje
1 egg (3 eggeplommer bruker jeg så blir den eggehvitefri 😉 også )
(No egg, kan også brukes)

Dette blir ca 15 rundstykker.
Heves i 40 minutter.
Fordel i smurte muffinsformer. Jeg bruker den fra IKEA.
Etterheves i 30-40 minutter til
Stekes på 200 grader i ca 8-10 minutter..
Avkjøles på rist.

Pensle de med egg blandet med litt vann hvis du tåler det.
Strå på valmuefrø eller annet på toppen.

Håper du har glede av denne oppskriften. Del gjerne innlegget så flere kan ha glede av oppskriften.

Handler du på Helsekost på MO-senteret, har alle mine lesere 10% rabatt ved å oppgi susnblogg.no 

Tidligere har jeg publisert enkle rundstykker, men de er lynvarianten. Dette er de jeg har til vanlig som er kjempegoooode. 🙂

 

 Pynt med valmuefrø
 eller andre frø.

 

 Disse har vært fryst.
 

 Jeg tiner de i microbølgeovnen eller
 de kan også varmes på ca 200 grader i  ca 10 -12 minutter.

Spises raskt etter oppvarming eller  tining.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vil du følge min blogg på Facebook, TRYKK HER , og meld deg inn i gruppa:
Susns sang og smurferi. Her blir det også publisert om jeg synger offentlig. (som ikke er så ofte 😉 )

Til deg som lurer på oppskrift på de Ikke-frie nederst på fatet så er det “man-tager-hva-man-haver-bakst”

Vil du følge meg og mine kreative påfunn på Instagram, heter jeg: susnpusen  🙂 

Hverdagshilsen fra Susn. 🙂

#baking #bakeglede #glutenfrikost #rabatt #rabattkode #mosenteret
#nittedal #glutenfri #kosthold #sunnmat #sunnereliv
#glutenfri #sukkerfri #eggehvitefri #helsekost #oppskrift #lunsj
#mattips #matbolgg #glutnefree 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg