Lykke er litt spraymaling og noe gammelt som blir nytt.

Det beste med å skape noe nytt med spraymaling er at det går kjapt og det er ikke tungt.

Tørketiden kommer an på sprayen og om det skal stå ute eller inne.

Jeg har sprayet et par sykler de siste årene.

Det morsomme er at når jeg starter opp med dette i garasjen kommer det tydelig frem en liten tagger i gubben også. Vips så står produktet der langt mer ferdig enn da jeg forlot det. Og det gleder jo.

«Ring ring»

-«Hei Susn, du som lager så mye rart.., jeg lurte på om du vil ha en sykkel til.., sånn gammel vet du..Tror du har sagt du ville ha den en gang..»

-«ja, selvfølgelig, hvis ingen andre vil ha den gamle dritten tar jeg den gjerne.., men den må smugles inn i garasjen (på min side) ..helst gjemmes litt under noe annet rot.. når ikke gubben er hjemme .. hvis ikke får jeg bare høre at det er for fullt.. Eh..»

Sykkelen blir levert av en god venn, med et bredt smil om munnen og en humrende latter.

Fremgangsmåte

Først ble sykkelen vasket med sterkt såpevann (en dag i juni ☺) Godt ut i september var jeg sikker på at den var tørr. Les: glemte hele prosjektet kom på det da jeg så den og glemte den i gjen, .. og «sånn går no dagan»..

Jeg valgte Matt Svart matt svart for sykkelen skal få stå i den maskuline delen av Hagen . Det kule retro sykkelsetet tok jeg (handymannen min) av før sprayinga.

Legg merke til det kule sykkeltrekket☺

For å beskytte mot rust og for at spraymalinga skulle holde seg , fikk jeg tips på Biltema om å bruke Primer først. Dermed ble den rød. Den rosa sykkelen har jeg ikke brukt primer på først, så konkurransen om hvilke av syklene som lever lengst og holder seg best får tiden vise.

Da sykkelen var fri for «helligdager» (glemte flekker) monterte jeg.. Eh, eller nei, gubben tok setet ut av henda mine og sa «nei, det klarer du ikke med de henda» og vips var det på plass. <3

Etter det var det noe flekking før utålmodigheten tok meg og jeg erklærte den for ferdigstilt.

Den rosa sykkelen har stått fremme i et år eller to.

Og denne har enda noen utålmodighets – og helligdager ☺

Denne rosa er malt med Hobby Spraylakk hobby spraylakk i lys rosa

Den siste sykkelen er litt mer feminin og passer godt med de hvite litt mer romantiske utemøblene. Denne uteplassen ble arvet bort til gubben, så dette er allerede ommøblert på. Forandring fryder sa kjerringa og snudde på rundbordet. :-))

Vil du følge min blogg på Facebook, Trykk Her TRYKK HER og meld deg inn i Susns sang og smurferi. Her blir det også publisert om jeg synger offentlig. 😊

Vil du følge alle mine kreative prosjekter på Instagram heter jeg @susnpusen

Ønsker deg en fin helg, Håper du ble inspirert.

#gjenbruk #kreativt #kreativesyssler #hage #husoghjem #diy #diydekor #spraymaling #spraylakk #ideer #skapeglede #gamleskatter #gammeltblirnytt #gammeltognytt #kreativeideer #hageglede #gjørdetselv #gammelsykkel #hageliv #diydecor #retro #antikk #dekor #decorlover

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg