Morro med kreativt interiør, gjenbruk og DIYprosjekter. Hobbylykke.

«Pass deg for sagen!»

Sa faren til Albert Åberg. «Gjør plass for sagen» spør du meg.

Jeg skrev tidligere et innlegg om min morfar og hans kreativitetskløe. Morfars Kreativitetskløe.

Beste behandling for Skaperfeber og denne type kløe er å utsette seg for treverk, stoff, garn, lim, verktøy , og annet hobbymaterialer. Duften av nykappede plater og sagflis vil dempe symptomene.

Etter noen hjerter og småfigurer var jeg i gang med noe til veggdekor.

Jeg hadde noen gamle speilfliser som jeg i frykt for mer ulykke enn den tordenskyen som innimellom følger meg ikke turte å knuse 😂 Det måtte skapes noe ut av de.

En kryssfinerplate som var plukket ned fra en vegg ble målt opp og mønster vet jeg ikke hvor kommer fra.

De ble pusset og malt sorte og limt på glassplatene . (Og ramlet ned mange ganger..) med det ene limet etter det andre. Det endte med tec7. Da ble de sittende fast på speilplatene☺

Jeg leitet i mange år etter denne type sag og for noen år tilbake fant jeg noen typer. De kalles Kontursag, dekupørsag, eller på engelsk , scrollsaw. På Instagram var det et lykkeland av inspirasjon og oppskrifter kan finnes/kjøpes på Pinterest. ved bruk av #scrollsaw som søkenavn.

Ring ring…. «Du Susn.., dein der saga di, det ser så arti ut.. ka det heita og ka slags greier e det egentlig.., sånn må æ jo bare ha»

Ja, jeg bruker Proxxon Sag kontursag. Det er litt som å sy. Ikke tungt heller. Jeg setter på meg headset med rolig musikk og forsvinner inn i en meditativ ro der jeg sitter. Det er sagblader i flere størrelser og bittesmå fine striper og mønster kan sages.

Som du ser over står Sagen på et robust bord og selv sitter jeg i en gammel og god kontorstol. ☺

Over flygelet henger 3 små rammer som morfar har skåret ut. De malte jeg i stil med resten av interiøret

Under flygelet ser du en sommerfugl på det sprayede fatet. Oppskrift på Pinterest.

Så pausene er både plutselige og kan bli lange.

I bakgrunnen står noen av utefigurene jeg har laget.

De er laget av trykkimpregnerte fineerplater og tåler å stå ute lenge. Deretter ble de malt med Beckers husmaling.

Reinsdyra har stått ute både i vinter, og helt til nå. Så fort det blir jul (for meg.. relativt tidlig eller når snøen daler ned) så får de slede og julelys. Gleder meg allerede!

Håper du fant inspirasjon . Du må gjerne dele dette på Facebook om du vil skape inspirasjon for andre.

Vil du følge min blogg på Facebook TRYKK HER og meld deg inn i gruppen: Susns sang og smurferi.

Vi du følge med på flere kreative prosjekter , finner du min profil @susnpusen som jeg heter på Instagram.

God helg ønskes deg 😊

#scrollsaw #kontursag #proxxon #verktøy #tools #kreativt #kreativitet #hobby #tidsfordriv #diy #diyideer #diyideas #dekupiersage #dekupørsag #duppedingser #dekor #interiør #kreativtinteriør #creative #verksted #tresløyd #sløyd

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg