Oldemors gamle “truser”…. Blir til fruktskål :))

Ja, det var nemlig det hun fikk de til å virke som. Når hun snakket om de… hun snakket om de  
som om de var så fæle og stygge at de burde henges opp bak huset…på den
kles-snora som ingen kunne se når de kjørte forbi. (Ja der trusene burde henge..)

Jeg synes de var nyyydelige…ja, ikke trusene, men dukene, for det er de jeg snakker om. 
Dukene Oldemor heklet milevis av. Småduker og stooore duker.
Dette er en av de dukene hun mente ikke burde se dagens lys, men  som jeg ELSKER. <3
Nå har jeg laget den ene om til en skål. 

Gjenbruk er bra. Det har jeg bestandig holdt på med, men vært litt sløv de siste årene. (…)
Vi måtte kaste såå mye rester  av stoff og filler av ymse slag når vi flyttet fra hus til leilighet…snufs 🙁
…utrolig nok samler man fort opp mye drit i skap og hobbyrom hvis man har det… Hadde det før i tiden 
og JA, jeg savner det. Denne Oldemor-duken ville jeg se litt oftere. <3

Så jeg blandet slik mange har blandet før meg:
1 del vann (kok opp) og 1 del sukker .
Blandes /røres ut.  Jeg brukte 2,5 dl i hver del alt ettersom hvor mye som skal stives.

Jeg la plastfolie over skålen som hadde den fasongen jeg ønsket på skålen og duppet hele duken 
oppi  “suppa.”  Jeg la den til og dro den litt og litt på plass hver gang jeg gikk forbi den samtidig som jeg
selvfølgelig ga  den masse kjærlighet og godsnakk (det er viktig) , til den etter 2-3 døgn var tørket overalt.

Er du av den nysjerrige typen slik som unga, så kan du jo sleike på den… 😉 Hekla englene mine 
stivet jeg faktisk i skummet melk, og NEI, det lukter ikke surt. Mens denne skulle holde tyngde derfor
valgte jeg sukkerstivelse.
 

Slik ble den og jeg kan tenke på min GODE , Kjærlige, snille, flinke, kreative Oldemor hver
gang jeg går forbi den. 😉 
Jeg føler meg beæret over å ha fått så mye tid med min Oldemor før hun døde for mange år siden.
Lykke er nemlig blant annet å kunne sitte med håndarbeid med en gammel krok. For så  å spise lunsj
sammen etterpå. LOVE <3 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE LINKEN
OG (evnt logg på) MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi / susn.blogg.no

#kreativ #diy #heklet #hekla #stivelse #pynt 

 

16 kommentarer

Siste innlegg