Har du ønsket å lage deg grillhytte, kanskje du får inspirasjon her.

Gjemt i terrenget og nesten nedgravd sitter vi.. På skautur..

Kjerringa til gubben (ja, meg ja..) skryter ikke på seg å være best i lange skogsturer lenger. Dermed får han ta skog og skogturene hjem i Hagen til meg.

Underveis i bygging og planlegging har vi rukket å poppe og spise mengder med popcorn (sprættkønn/poppkønn). Og alle gjestebe har fått små egne brente skilt, allerede på bildet har det vært mange her. Gubben laget fårikål som holdt til 2 dager med mange gjester.

Han innrømmer at den noe kjedelige biten var å grave seg ned til berget .. i gjørme. Deler av torva han gravde opp ble lagt som start på torvtak.

Etter Stein og et lag med sand la han brostein, og så sand i mellom. Et fint gulv av brostein.

På baksiden/ taket ble det knotteplast for underlag til torvtak.

Han er en mann av av få ord så den teoretiske delen er på innsiden av hans hode. For uten å bidra med å watre opp en og annen gang har jeg stadig blitt bedt til båls og det er jo koselig.

Bålpanna er en avskåret varmtvannstank og med litt hjelp fra en god venn ble bålpannestativet sveiset. Han fikk det brått litt travelt da han hadde bedt inn til fårikål. I sene kveldstimer fikk vi reist rundt og handlet jerngryter og elgskinn på finn.no

Navnskilt av besøkende fylles stadig opp mens andre en gjengangere. ☺

Baksiden før torvtaket.

Sett fra verandaen.

Sett fra den ene siden. Torvet har ikke blitt til det helt store enda, men det skal naturen få ta seg av.

Vil du følge min blogg på Facebook trykk Her HER og meld deg inn i Susns sang og smurferi.

Vil du følge med på flere av mine prosjekter, følg meg gjerne på Instagram. Jeg heter @susnpusen

Håper du ble inspirert.

En fin søndag ønskes deg 😊

#diy #grillhytte #kreativt #kreativitet #handyman #gjørdetselv #gapahuk #diygapahuk #villmark #hage #grillhytteoppskrift #finhage #natur #mann #ektemenn #ektemann

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg