HEEERLIG og sunnt godteri… for nerdemamma`r som meg. Alternativt til Halloween.

Jeg er fortsatt Nerdemamma så lenge jeg ikke handler melkesjokolade
eller det vanlige…(i følge minsten)  men det tåler jeg å være 🙂 ….men MAKAN til GOD SMAK !!!
Hjerneføde eller mat for sinnet beskriver hun det som, Berit Nordstrand. Link til hennes blogg
finner du lenger ned.

Ps. I bakgrunnen ser du mine gamle “Air-sko”, vi hadde nemlig det den gangen og…

Jeg hadde planer om å duppe disse nøttegodteriklumpene i mørk sjokolade,
men så langt kom jeg aldri før de var oppspist. De er veldig sunne og 
bra for hukommelsen med mer, det kan jo komme godt med for min del 😉 Nå har jeg spist mange og venter 
bare på å huske alt jeg skal til uka…  Tusen takk for de herlige oppskriftene Overlege  Berit !! 

Disse er med Pistasjnøtter. Jeg laget også  med valnøtter. Nyyydelig! Bytter nok ut en av kakesortene 
til jul med disse. 🙂  Til mine slektninger. Jeg vil gjerne ha slike når jeg kommer…ja, eller den Daddelkaka lenger 
ned på matbloggsiden eller HER .

Joda, på Halloween kjøper jeg inn annet godteri, med og uten E`r og B`r eller alt hva det kan være vi IKKE bør få i oss…,
men desverre (fint og synes jeg da..) så  var det så få som ringte på denne gangen at det klisjete usunne
godteriet  hopet seg opp og må bli spist opp her hjemme… hmm… ikke bra…, men håper på julebukker
i romjula.
Da jeg bodde litt grisgrent kunne jeg boikotte Halloween, det er vanskelig når en bor såpass
“sivilisert”…så da gjør jeg selvfølgelig slik som det  “kreves” av meg… gjør det morro for unga… desverre
for min egen del ble det ikke så mange å skremme i år, så legger ved en link til fjorårets skremming 😉 
Halloween 2012

Nå skal jeg kooooose meg med 3 runde av nøttekulene mine . 🙂  

God Nerdehelg! 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg