Grov, næringsrik glutenfri pizza. Aprikosknekkebrød og annet godt med Cornells melblanding.

Varig endring blir lettere med gode ideer for et sunnt kosthold.

Jeg tenker LITT på bikinisesongen, men etter å spise så sunnt som jeg gjør
har jeg heldigvis ikke alt for stor jobb foran meg for å nå målet. 😉

De 2 første måltidene mine er sunne og riktig tilpasset mitt “litt lave” fysiske
aktivitetsnivå. Noen mellommåltider med frukt, grønt og nøtter innimellom
må jeg også ha. Jeg spiser med maks
3 timer mellom hvert måltid for å holde forbrenninga oppe… Ellers  blir jeg dårlig.
Middagen er vanskelig nok…
med  matintoleranse for mange matvarer, men jeg har hatt litt
oppsving på ideene de siste månedene. 

Jeg blir glad om jeg ramler borti noen nye oppskrifter. Er de gode blir de 
raskt puttet inn “på menyen” 

Jeg spiser sunnt, men det er  ikke alltid like lett å få minsten til å spise alt dette
“spennende” jeg detter borti, men så lenge hun smaker og får i seg nok næringsrik mat får 
en være glad.

Elin Cornells grove pizza / Oppskrift 

 

          

Litt forandring fra de andre pizzaene jeg lager til vanlig, men VELDIG GOD!! Vil du se oppskriften på , 
pizzabunnen trykk på overskrifter eller HER  Her kan du og bestille melet. Jeg handler 
det på baker`n ved siden av Jet`n i Nittedal .
Som fyll har jeg bare brukt pålegg.

-Kylling mager, (til min side) 
-Pepperoni (på gubbens og de andre sin side, og Hamburgerrygg til minsten)
-tomatpure`
-Tomater
-ruccola
-Godt med krydder
 
Jeg bruker også ha litt spinat, agurk, og paprika som salat ved siden av noen av mine pizzaer.

Det blir alltids  noen rester av deigen. Da lager jeg småpizzaer til skolemat og turmat.
Denne gangen har jeg brukt vanlig ost på småpizzaene. 

                       

Jeg setter stor pris på at det finnes noen “ferdigblandinger” for ellers er det ikke mye
ferdigmat  for min del og til tider hadde jo det vært greit…med noen lettvint løsninger. 
Så dette blir en av mine letteste løsninger.
 
                   

 

            

KNEKKEBRØD med aprikos. 
Her om dagen laget jeg min N`te ladning med Knekkebrød med aprikos. De er såå gode.
Jeg skrev og for en stund tilbake om rundstykker med Cornells melblanding, vil du 
se innlegget TRYKK HER. Dette er med samme melblanding.

                 

  

Så MÅTTE jeg bare prøve om det funka med noe så seigt som aprikos i
løkskjæreren :-)) Det gikk bedre enn forventet :-)) Som du sikkert forstår liker jeg å ha “kjerringverktøy”
utstyr på kjøkkenbenken. (som gubben kaller det) 

  

 

Elin Cornells melblanding .
Vil du  vite mer om Elin Cornell og melblandingene eller lese om næringsinnhold i
Cornells Blandinger TRYKK HER . De er naturlig glutenfrie.  
Ønsker deg en god baking! 🙂

 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN, 
LOGG DEG INN OG, MELD DEG INN I GRUPPEN:
Susns sang og smurferi. Velkommen !!

I denne gruppen publiseres det også når jeg skal opptre.

#Cornellsmelblanding #cornellsalternativ #grovpizza #grovglutenfripizza  #glutenfrisunnpizza
#løkskjærer  

 

 

                   

                   

 

11 kommentarer

Siste innlegg