GRATIS KURS. Veien til selvutvikling, selvinnsikt, forståelse og harmoni.- “Finn deg selv” med Enneagrammet. TA TESTEN

Finn deg selv i de 9 personlighetene. GRATIS FOREDRAG 
Gratis foredrag
Vi tilbyr gratis introduksjonsforedrag den 21. januar og den 17. mars. Det er kl. 19 på Litteraturhuset i Oslo,
alle er velkommen. 
TRYKK HER  for link til foredraget og kart.

På min vei for å bli “frisk” eller så frisk som jeg kan bli, har jeg   gjennomført mange
ulike behandlinger og gjort store fysiske forandringer  i mitt liv.  
Innimellom dette har jeg også fokusert på det jeg også ville gjøre av mentale forandringer. Dette
er noe som har fått betydning for meg. 

I et av mine tidligere innlegg under kategorien “Veien tilbake til livet” har jeg skrevet
noe om meditasjon/ avslappningsteknikk / selvhypnose mm  TRYKK HER om du vil
lese dette. Her programmerer jeg meg til de store utfordringer.

 

Din personlige utviklingsvei. Befri deg selv.

Jeg fikk første gang høre om Enneagrammet gjennom min NLPCoach. Det virket så
spennende for jeg synes det passet på så mange måter på meg. Han tok meg
senere med på et av Helene Makani`s gratis 2 timers introduksjonsforedrag, hvor det ble gitt
en inspirerende, morsom,  introduksjon av Enneagrammet.
  
Du vil nok raskt kjenne deg igjen i mye. Det fristet absolutt å lære mer om dette så jeg gikk hjem å sa
at jeg ønsket meg dette kurset i Valentines og morsdagsgave. I helgen “pakket” jeg opp
gaven min . Og jeg har pakket opp flere av kursene i gave siden, for dette var en morsom
og veldig spennende måte å finne ut av meg selv, partner, venner eller kolegaer på.
Jeg har vært opptatt av å se hva som gjorde at jeg kom inn i noen mulige faste mønstre
Jeg lurte dermed på hva som kunne gjøre så jeg  lettere kunne komme ut 
av et evnt ikke fruktbart mønster og hva som kunne bidra til at jeg ville “bli friskere”.
Jeg håper å ha funnet noen av de mentale nøklene jeg trenger for å komme
meg “opp og fram” i større grad.

Investering i Parforholdet.
Enneagrammet har lært meg og min bedre halvdel å se på hverandre med nye øyne. Ved å forstå hvorfor 
vi handler ulikt og hvilken motivasjon som ligger bak våre handlinger har det bidratt til å få et enda bedre 
forhold. 

Opplever du at kommunikasjon i parforholdet kan være vanskelig?
At dere misforstår hverandre? At dere sitter fast i noen mønstre, som det er vanskelig å komme ut av?
Les mer om kurs-Parforhold ved å TRYKKE HER.

 

Hva er Enneagrammet?
Enneagrammet er en model som beskriver de 9 personlighetstyper, og disse ni typers 
reksjonsmønstre som ligger bak disse mønstre. 

Modellen beskriver de ni personlighetstyper som inndrar alle aspekter av det å være menneske-
psykologiske grunnmønstre, typiske temaer, typisk kommunikasjon, livssyn og ikke minst
den personlige og spirituelle utviklingen av hver type.
Modellen er forbløffende presis når man finner sin type og er dermed et godt verktøy både for å
lære seg å kjenne, og til å forstå hvordan andre mennesker tenker og kommuniserer.

Helene Kongsbach Makani  er utdannet Cand.mag og har blant annet undervist folk i NLP og
Enneagrammet siden 1990  i flere land. Les mer om H.K Makani HER , her kan du også
bestille boken. Den har jeg selv hatt stor glede av. Les gjerne om bruk av Enneagrammet
i bedrifter også. 

Enneagrammet – De 9 personligheter.          TA TESTEN HER 

Ps. Du kan logge deg på testen med eks Facebook, det betyr IKKE at dette blir publisert på Facebook,
men at du har identifisert deg på et vis for testen. 😉

“Bittelitt” om de ulike typene. GRATIS FOREDRAG tar for seg litt mer. 

1. – Perfeksjonisten
Enere er opptatt av å leve opp til sine høye indre standarer og av å gjøre det som er rett.
De reagerer ofte umiddelbart hvis noe ikke er korrekt. De liker å gjøre en jobb riktig og bra og man
kan stole på at de gjør  deres beste, helt ned til minste detalj. De søker det perfekte.

2. – Hjelperen
Toere fokuserer sin oppmerksomhet på hvordan de kan hjelpe andre gjennom å oppfylle
andres behov, helst før disse overhodet er uttalt. De er meget empatiske og  
generøse, men oftest dårlige til å motta, og har store problemer  med å uttrykke sine
egne behov. De søker annerkjennelse for det de gir.

3. – Utretteren
Treerne  har det alltid travelt fordi de fokuserer på å nå sine mål. 
De er i stand til å yte stor arbeidsinnsats, men  sier ofte ja til for mye og glemmer å passe 
på seg selv, fordi de er 100% fokusert på alt det som skal gjøres. Er opptatt av å
presentere en suksessfull image og søker suksess og status.

4. – Romantikeren.
Firere er fokusert på de mennesker og følelser som er involvert i oppgaven så vel som
på selve oppgaven. De er opptatt av å forstå seg selv og andre og fokuserer ofte  mye 
på følelser og kan være meget intense. De søker den intense opplevelsen og det
som er spesielt og annerledes.

5. – Iakttageren
Femmere er introverte tenkere, opptatt av å samle informasjon for å få fullt overblikk.
De liker å studere, lese, , researche og samle informasjon. De kan føle seg utilstrekkelige
hvis de ikke er forberedt, og trekker seg ofte tilbake for å tenke. De søker informasjon
for å være forberedt.

6. – Skeptikeren
Seksere er gode til å analysere situasjoner for mulige farer og til å se tingene fra det motsatte
synspunktet. De ser etter hva som kan gå galt for å unngå det. De kan være skeptiske over for
nye ting og mennesker, men meget lojale over for dem de stoler på. De søker 
sikkerhet og trygghet.

7. – Eventyreren
Syvere er mennesker som ser verden full av muligheter og de liker å planlegge , men det er
ikke sikkert at planene blir satt ut i virkeligheten. De er aktive og livlige, men springer
ofte fra interesse til interesse med risiko for å bli overfladiske. De søker alt som er gøy.

8. – Frontkjemperen
Åttere liker å ta ledelsen og ta på seg ansvar, de er proaktive og spontane.
Hvis de opplever at noe er urettferdig vil de kjempe for egne eller  andres rettigheter.
De kan være dominerende og kontrollerende, men også meget omsorgsfulle. De søker 
kontroll og rettferdighet.

9. – Fredselskeren
Niere fokuserer på å skape  harmoniske omgivelser og er ofte veldig flinke til å megle,
da det er lett for dem å se en sak fra mange synsvinkler. De kan imidlertid ha vanskelig
for å vite hva de selv synes, som kan gi problemer med å ta beslutninger. De søker
harmoni rundt seg.

Dette var bare overskriftene. Du kan ta testen også ved å trykke på teksten “ta testen her”
lenger opp. Ved å registrere deg og ta testen vil du også få tilsendt info om foredrag.

Eksempel fra boka om 1. – Perfeksjonisten.
Boka er og i grunnen et veldig godt verktøy og beskriver mye mer utdypende alle
personlighetstypene. Pilene har selvfølgelig også mening.
Personlig hadde jeg stor glede av boka vedsiden av kurs. Boken er i salg på gratisforedraget.

                

Jeg er så takknemlig for at jeg “falt borti” dette og føler det har gitt stor mening til min
hverdag.
Kanskje du allerede kjenner deg  igjen i noen av de 9 personlighetstypene? 
Kanskje du kjenner igjen din partner, din sjef, eller andre i ditt liv. 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE
LINKEN OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi.
 

Du er og velkommen til å teste  DEN NYE ENNEGRAMTESTEN HER. 

For å forsikre deg  at jeg ikke har sluttet med mine komiske innlegg
må du gjerne ta den komiske versjonen av personlighetstest 😉  “blunk”  :-)) HER

FLERE KURS
Det er flere gratisforedrag du kan gå på, se datoer. Jeg anbefaler å gå på 
De 9 typer  først. 

Les om de kommende kursene i januar HER 

Sjekk og ut denne youtubevideoen. Hva symbolet betyr. TRYKK HER.

#Enneagrammet #De9personlighetstyper #enneagramforedrag #foredragomenneagrammet
#personligutvikling #personligutviklingmakni #etbedredegselv #Helenemakani #selvutvikling
#sjel #mentalhelse #bedredegselv #etbedredeg #mentalhelse #konflikthåndtering #kommunikasjon
#forståandresmeninger #parforhold #familieterapi #forhold #bedreparforhold #braparforhold 
#selvinnsikt #innsikt 

                          —————————————————————————-
 

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg